وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Friday 26 April 2024
» اخبار » سیل سیدنی بحران قیمت میوه و سبزیجات را تشدید می‌کند

تاریخ انتشار : 1401/04/15 - 12:27

سیل سیدنی بحران قیمت میوه و سبزیجات را تشدید می‌کند

صدای استرالیا- بحران سیل در نیوساوت‌ولز دلیل دیگری به دلایل رشد قیمت خواربار شده و به این ترتیب، باید انتظار […]

سیل سیدنی بحران قیمت میوه و سبزیجات را تشدید می‌کند

صدای استرالیا- بحران سیل در نیوساوت‌ولز دلیل دیگری به دلایل رشد قیمت خواربار شده و به این ترتیب، باید انتظار داشت که قیمت بالای سبزیجات تا مدت‌ها حفظ شود.

پل گرچ، سبزی‌کاری در کامدن در جنوب غربی سیدنی است. او می‌گوید که محصول کلم و اسفناج کوچک‌اش به دلیل طغیان رودخانه نیپین کاملا از بین رفته است.

این سومین سیلی است که در سال جاری به مزرعه او آسیب زده و حدود یک میلیون دلار به او ضرر زده است.

به گفته وی، مشتریان اثر تجمیعی سیل و رشد نرخ موادی مانند کود و سوخت را در قیمت میوه و سبزیجات خود حس خواهند کرد.

گرچ با بیان اینکه مردم تا حالا قیمت چندانی برای این محصولات نمی‌پرداخته‌اند، می‌افزاید: مردم ۴-۵ دلار بابت یه فنجان قهوه می‌دهند و اصلا به آن فکر هم نمی‌کنند؛ اما به محض اینکه کاهو ده دلار بشود، موضوع به صدر اخبار می‌رود.

تایسون کتل از انجمن AusVeg نیز با بیان اینکه مرزعه‌داران در شرق استرالیا درگیر بارش‌های طولانی مدت بوده‌اند، می‌گوید: افزایش هزینه‌های حاصل از شرایط، به مشتریان منتقل شده است.

وی می‌افزاید: در این مقطع از سال ما بسیار به محصولات تولیدی کوئینزلند وابسته‌ایم و تازه روند بازگشت محصولات از کوئینزلند به بازار دارد شروع می‌شود.

اگرچه روند طبیعی شدن شرایط کشاوری شروع شده، اما در همه جای کشور این چنین نیست و برخی از کشاورزان هنوز نتوانسته‌اند زمین خود را زیر کشت ببرند.

به گفته کتل، بازگشت محصولات به بازار مطمئنا اتفاق می‌افتد؛ اما مدتی زمان خواهد برد.

وی با بیان اینکه برخی از کشاورزان از افزایش ۳۵ تا ۴۵ درصدی هزینه‌ها خبر می‌دهند، تاکید می‌کند که قیمت فروش محصولات هنوز معادل هزینه‌ها نیست و پیش از دور تازه بارندگی و سیل، فقط ۷٫۵ درصد رشد کرده است.

کتل می‌گوید: کشاورزان ما با مشکلات محیط زیستی دست و پنجه نرم می‌کنند و برای بقا، نیاز دارند که قیمت منصفانه بابت محصولات به آنها پرداخته شود.

 

منبع: ای بی سی


برچسب ها : , ,
دسته بندی : اخبار , اسلایدر , اقتصادی
ارسال دیدگاه