وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ | Tuesday 19 March 2024
» اجتماعی » سوزن خیاطی در استرالیا به سیب و موز هم رسید

تاریخ انتشار : 1397/06/28 - 12:24

سوزن خیاطی در استرالیا به سیب و موز هم رسید

صدای استرالیا - پلیس استرالیا می‌گوید در شهر سیدنی در سیب و موز هم سوزن خیاطی پیدا شده هر چند که پیدا شدن سوزن‌ها را موردی خوانده است.

سوزن خیاطی در استرالیا به سیب و موز هم رسید

صدای استرالیا – پلیس استرالیا می‌گوید در شهر سیدنی در سیب و موز هم سوزن خیاطی پیدا شده هر چند که پیدا شدن سوزن‌ها را موردی خوانده است.

اکنون ترس مردم از خوردن توت فرنگی که هفته پیش از ایالت کوئینزلند شروع شد به میوه‌های دیگر و شش ایالت یا قلمرو از هشت ایالت و قلمروی استرالیا رسیده است.

گرگ هانت وزیر بهداشت استرالیا این اقدام را “جنایتی شرورانه” خواند و از نهادهای نظارت بر مواد غذایی استرالیا خواست به این ترس ملی از خوردن میوه پایان دهند.

پلیس استرالیا هشدارها را بیشتر کرده و از مردم خواسته میوه را پیش از خوردن باز کنند و مطمئن شوند که سوزن ندارد.

پلیس در حال بررسی این موضوع است که آیا این کار یک نفر است یا گروهی مستقلا چنین می‌کنند. پلیس استرالیا می‌گوید پیچیدگی سیستم توزیع توت فرنگی در استرالیا، سبب کندی تحقیقات شده است. پلیس همچنین گفته مرتکبان ممکن است تا ده سال زندانی شوند.

نگرانی استرالیایی‌ها از پیدا شدن سوزن در توت فرنگی

دامنه نگرانی از ایالت کوئینزلند که هفته پیش اولین سوزن در آن پیدا شد اکنون به نیو ساوت ویلز، ویکتوریا (قلمرو پایتختی استرالیا)، جنوب و غرب استرالیا و تاسمانی کشیده شده است.

پس از پیدا شدن اولین سوزن‌ها مقامات شروع به جمع‌آوری چند مارک توت فرنگی از فروشگاه‍ها کردند. این باعث شد توت فرنگی کاران استرالیا نگران فروش محصولات خود باشند و توت فرنگی کاران نیوزلند هم فروش توت فرنگی به استرالیا را برای احتیاط متوقف کرده‌اند.

در دو ایالت استرالیا برای هر گونه اطلاعاتی که به یافتن عامل سوزن‌ها منجر شود صد هزار دلاراسترالیا جایزه تعیین شده است.

به گزارش رسانه‌های محلی قیمت توت فرنگی در استرالیای غربی اکنون حتی پایین‌تر از هزینه تولید آن است.

دولت مرکزی استرالیا می گوید کشت توت فرنگی که صنعتی ١٣٠ میلیون دلاری است از این موضوع آسیب دیده و شغل کسانی که در این بخش کار می کنند در معرض خطر قرار گرفته است.

ایالت کوئینزلند یک میلیون دلار استرالیا کمک مالی برای توت فرنگی‌کاران این ایالت در نظر گرفته است.

تولیدکنندگان توت فرنگی در عین حال که مشغول سفارش دستگاههای فلزیاب هستند از مردم خواسته‌اند از خرید توت فرنگی خودداری نکنند و به بقای این کشت و کار کمک کنند.

منبع: بی بی سی


برچسب ها : , ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر , پیشنهاد سردبیر
ارسال دیدگاه