وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Wednesday 24 April 2024
» اجتماعی » سرمایه‌گذاری ۵۰ میلیون دلاری ویکتوریا برای تولید واکسن‌ نوع mRNA

تاریخ انتشار : 1400/02/02 - 5:49

سرمایه‌گذاری ۵۰ میلیون دلاری ویکتوریا برای تولید واکسن‌ نوع mRNA

صدای استرالیا– دولت ویکتوریا تعهد کرده که مبلغ ۵۰ میلیون دلار برای ایجاد کارخانه تولید واکسن mRNA ویروس کرونا تامین […]

سرمایه‌گذاری 50 میلیون دلاری ویکتوریا برای تولید واکسن‌ نوع mRNA

صدای استرالیا– دولت ویکتوریا تعهد کرده که مبلغ ۵۰ میلیون دلار برای ایجاد کارخانه تولید واکسن mRNA ویروس کرونا تامین کند.

واکسن‌های mRNA فایزر و مودرنا، اثربخشی خوب خود را در کارآزمایی‌های بالینی نشان داده‌اند و شواهد نشان می‌دهد که پیکربندی مجدد آنها برای پوشش سویه‌های جدید ویروس، ساده‌تر از واکسن‌هایی مانند آسترازنکاست که در استرالیا هم تولید می‌شود.

اما موجودی واکسن‌های مذکور پایین است و هرهفته، دوزهای محدودی از واکسن فایزر وارد استرالیا می‌شود. از سوی دیگر، تقریبا تمامی تولید مودرنا در ایالات متحده آمریکا مصرف می‌شود. به همین دلیل محققان و سازمان جهانی بهداشت از کشورها درخواست کرده‌اند که کارخانه‌های تولید واکسن‌های mRNA راه‌اندازی کنند.

جیمز مرلینو، کفیل نخست‌وزیری ایالت ویکتوریا، برآورد می‌کند که هزینه راه‌اندازی چنین کارخانه‌ای صدها میلیون دلار باشد. او گفت که صندوق ۲ میلیارد دلاری تحقیقات ایالت، که در بودجه سال گذشته معرفی شد، می‌تواند به این منظور مورد استفاده قرار بگیرد.

البته پروفسور کالین پوتون، استاد دانشگاه موناش و مشاور دولت در این پروژه، چهارشنبه گذشته گفت که به اعتقاد او، احتمالا ۵۰ میلیون دلار برای راه‌ندازی کارخانه‌ای که بتواند تحت لیسانس فایزر یا مودرنا، واکسن تولید کند، کافی است.

تا پیش از همه‌گیری کرونا، واکسن‌های mRNA، که به جای خود ویروس، حاوی کد ژنتیک آن هستند، دستاورد تازه‌ای در تحقیقات علمی محسوب می‌شدند. اما حالا بسیاری از دانشمندان معتقدند که این واکسن‌ها در آینده حرف اول را خواهند زد. این واکسن‌ها شیوه ساختن پروتیین‌هایی را که سیستم ایمنی به کار می‌اندازند، به سلول‌ها یاد می‌دهند.

استرالیا هم‌اکنون توانایی تولید واکسن‌های نوع mRNA را ندارد و به همین دلیل به واردات آنها وابسته است.

به گفته پوتون، برای ایجاد ظرفیت تولید چنین واکسن‌هایی، حداقل یک سال وقت لازم است؛ هرچند که اگر شرکت CSL در این پروژه مشارکت کند، تولید آن زمان کمتری خواهد برد.

شرکت CSL که هم اکنون مشغول تولید واکسن آسترازنکاست، پیش‌تر به تولید واکسن‌های mRNA اظهار علاقه کرده بود.

منبع: The Age


برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.


دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر
ارسال دیدگاه