وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ | Thursday 28 March 2024
» اخبار » سایه تهدید بر سر آینده دولت استرالیا

تاریخ انتشار : 1396/09/23 - 14:36

سایه تهدید بر سر آینده دولت استرالیا

نخست وزیر استرالیا روز چهارشنبه گفت، در صورتی که در انتخابات میان دوره‌ای در یکی از مناطق نزدیک سیدنی طی چند روز آینده شکست بخورد و نتواند مجددا اکثریت خود را به دست بیاورد، آینده دولت او به خطر خواهد افتاد و ممکن است مجبور شود برای باقی ماندن در قدرت به مستقل‌ها اتکا کند.


صدای استرالیا – نخست وزیر استرالیا روز چهارشنبه گفت، در صورتی که در انتخابات میان دوره‌ای در یکی از مناطق نزدیک سیدنی طی چند روز آینده شکست بخورد و نتواند مجددا اکثریت خود را به دست بیاورد، آینده دولت او به خطر خواهد افتاد و ممکن است مجبور شود برای باقی ماندن در قدرت به مستقل‌ها اتکا کند.

به نقل از خبرگزاری رویترز، یک نظرسنجی اخیر نشان داد که در این انتخابات احتمالا حزب محافظه‌کار ترنبول نخواهد توانست در این انتخابات اکثریتی را که معمولا با یک کرسی در اختیار داشت، به دست بیاورد.

این نظرسنجی انجام شده از سوی موسسه نیوزپل نشان داد که ائتلاف لیبرال – ملی‌گرای ترنبول و حزب اپوزیسیون کارگر هر کدام در این انتخابات شانس ۵۰ درصدی پیروزی دارند و رأی دهندگان لیبرال نیز به سراغ یک حزب محافظه‌کار جدیدالتاسیس رفتند.

ترنبول به خبرنگاران در شهر سیدنی گفت: این یک رقابت سخت است و هزینه بسیار بالایی دارد. اگر قرار باشد در این انتخابات مربوط به منطقه بنلونگ حزب کارگر پیروز شود، در این صورت بیل شورتن، رهبر حزب کارگر بسیار به نخست وزیر نزدیک خواهد شد.

همچنین اگر ترنبول اکثریت را در بنلونگ از دست بدهد در صورتی که مستقل‌ها نیز حمایتشان را از او بردارند، خیلی راحت دولت اقلیت او در یک رای عدم اعتماد سرنگون خواهد شد.

حزب اپوزیسیون چپ میانه روی کارگر از سال ۲۰۱۳ تاکنون هنوز در استرالیا به قدرت نرسیده است.

ترنبول از اکتبر تاکنون رهبری یک دولت اقلیت را در دست داشته است.

این اتفاق بعد از آن افتاد که معاون وی به دلیل افشای برخورداری از شهروندی دوگانه مجبور به استعفا از پارلمان شد.

طبق قوانین استرالیا سیاستمداران این کشور حق اینکه شهروندی کشور دیگری را داشته باشند، ندارند.

با این حال، معاون ترنبول در تاریخ دو دسامبر بعد از آنکه شهروندی نیوزیلندی خود را لغو کرد، مجددا به این سمت انتخاب شد، اما ترنبول شاهد از دست رفتن اکثریت تک کرسی خود در بنلونگ بود، چون جان الکساندر، هم‌پیمان او در این منطقه در ارتباط با همین مناقشه شهروندی دوگانه از پارلمان استعفا کرد.

اکنون آینده ترنبول وابسته به رای دهندگان بنلونگ است. در این منطقه ۱۳ درصد رای دهندگان زاده چین یا هنگ کنگ هستند. در عین حال سرد شدن روابط استرالیا و چین طی یک هفته گذشته ممکن است به قیمت از دست رفتن آراء برای ترنبول تمام شود.

منبع: ایسنا


برچسب ها : , ,
دسته بندی : اخبار , سیاسی
ارسال دیدگاه