وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Saturday 20 April 2024
» اخبار » سازمان بهداشت جهانی درباره شیوع ویروس کرونا وضعیت اضطراری اعلام کرد

تاریخ انتشار : 1398/11/11 - 16:16

سازمان بهداشت جهانی درباره شیوع ویروس کرونا وضعیت اضطراری اعلام کرد

صدای استرالیا- سازمان بهداشت جهانی در پایان جلسه کمیته حالت فوق‌العاده خود در روز پنجشنبه ۱۰ بهمن، در مورد شیوع […]

سازمان بهداشت جهانی درباره شیوع ویروس کرونا وضعیت اضطراری اعلام کرد

صدای استرالیا- سازمان بهداشت جهانی در پایان جلسه کمیته حالت فوق‌العاده خود در روز پنجشنبه ۱۰ بهمن، در مورد شیوع ویروس کرونا وضعیت اضطراری اعلام کرد.

تئودور آدانوم، مدیرکل سازمان بهداشت جهانی، گفت: «اگر این ویروس در کشوری با نظام بهداشتی ضعیف‌تر شیوع پیدا می‌کرد، نمی‌دانیم چه خساراتی ممکن بود رخ دهد».

سازمان بهداشت جهانی در پایان نشست روز پنجشنبه خود در ژنو، خواستار کمک به کشورها برای مقابله با شیوع این ویروس شد و بدین منظور حالت فوق‌العاده برای بهداشت عمومی در سطح بین‌المللی اعلام کرد.

اواسط روز پنجشنبه به وقت اروپا اعلام شد که تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در سطح جهان به هشت هزار و ۱۰۰ نفر رسیده که از تعداد مبتلایان به بیماری سارس در فاصله سال‌های ۲۰۰۲ تا ۲۰۰۳ بیشتر است و پیش‌بینی می‌شود که این بحران بهداشتی به اقتصاد چین ضربه بزرگی بزند.

میزان تلفات این ویروس

تاکنون ۱۷۰ نفر بر اثر آلودگی به این ویروس جان خود را از دست داده‌اند.

خارج کردن اتباع خارجی از شهر ووهان چین، مرکز شیوع این ویروس، ادامه دارد و این افراد به محض ورود به کشور خود قرنطینه می‌شوند.

بسیاری از شرکت‌های بزرگ بین‌المللی در حال تعطیل کردن فعالیت خود در چین هستند و همزمان با هشدار بسیاری از کشورها در مورد سفر به چین بسیاری از خطوط هوایی پروازهای خود به این کشور را متوقف کرده و یا کاهش داده‌اند.

تاثیر بر بازارهای جهانی

در همین حال، تحت تاثیر نگرانی‌ها در مورد پیامدهای اقتصادی بالقوه شیوع ویروس کرونا در سطح جهان بهای نفت در روز پنجشنبه کاهش یافت و احتمال برگزاری اجلاس زودرس اوپک نیز مطرح شده است.

به گزارش خبرگزاری رویترز، بهای هر بشکه نفت برنت با ۹۰ سنت (معادل ۱.۵ درصد) کاهش به زیر ۵۹ دلار و بهای نفت آمریکا نیز با حدود ۷۱ سنت (معادل ۱.۳۳درصد) کاهش به ۵۲.۶۰ دلار رسید.

در روزهای اخیر همزمان با بررسی پیامدهای این وضعیت برای اقتصاد چین و جهان و به خصوص میزان تقاضای نفت، در مجموع بهای این محصول در وضعیت با ثباتی بود هر چند به نازلترین میزان طی سه ماهه اخیر کاهش یافته است.

ولی افزایش تلفات ناشی از این ویروس و شیوع آن به سراسر چین و شمار دیگری از کشورها نگرانی‌ها را افزایش داده و بهای سهام کاهش یافته است.

جدول بین‌المللی بهای سهام نشان می‌دهد که تحت تاثیر کاهش ارزش سهام در بازارهای آسیایی و به دنبال آن در بازارهای اروپایی، متوسط نرخ سهام ۰.۵ درصد تنزل پیدا کرده است.

تاماس وارگا از شرکت کارگزاری نفتی «پی‌وی‌ام» به خبرگزاری رویترز گفت: «نگرانی‌ها در مورد پیامدهای اقتصادی شیوع این ویروس بالاخره خود را نشان داده و در عین حال همیشه در نیمه اول سال میلادی میزان تقاضا برای نفت اوپک پایین است».

منبع: رادیو فردا


برچسب ها :
دسته بندی : اخبار , اسلایدر
ارسال دیدگاه