وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ | Friday 19 April 2024
» اجتماعی » زنی انگلیسی پس از ۱۱ سال زندگی در استرالیا، اخراج می‌شود

تاریخ انتشار : 1401/12/11 - 9:45

زنی انگلیسی پس از ۱۱ سال زندگی در استرالیا، اخراج می‌شود

صدای استرالیا– مدیر کافه‌ای در بایرون بی که بیش از یک دهه در استرالیا زندگی کرده، پس از اینکه از […]

زنی انگلیسی پس از 11 سال زندگی در استرالیا، اخراج می‌شود

صدای استرالیا– مدیر کافه‌ای در بایرون بی که بیش از یک دهه در استرالیا زندگی کرده، پس از اینکه از وزیر مهاجرت درخواست که در پرونده ویزایش دخالت کند، حالا قرار است هفته آینده از کشور اخراج شود.

جامعه محلی در شمال نیوساوت‌ولز حمایت خود را از این زن ۳۶ ساله با نام بلیندا چکلی نشان داده‌اند. تا کنون نزدیک به ۲۰ هزار نفر با امضای یک تومار آنلاین (پتیشن) از اندرو جایلز وزیر مهاجرت خواسته‌اند که به این زن انگلیسی اجاره ماندن در استرالیا داده شود.

چکلی پس از سالها مبارزه برای ماندن در استرالیا، در ماه دسامبر ایمیلی از وزارت امور داخلی دریافت کرد که زندگی او را از هم پاشید. در نامه مذکور اعلام شده بود که او شرایط مداخله وزیر را ندارد.

وی می‌گوید: من ۱۱ سال سخت کار کردم تا زندگی‌ام را در اینجا بسازم. من با پرداخت مالیات و کار کردن در صنعتی که با کمبود نیرو مواجه‌ است، به این کشور خدمت کرده‌ام.

ویزای موقت بریجینگ چکلی روز سه‌شنبه منقضی می‌شود و او به همراه شریک زندگی‌اش که استرالیایی است، مجبور است زندگی‌اش را در کشور دیگری از نو بسازد.

وی گفت احساس می‌کند که از لای سوراخ‌های یک سیستم مهاجرتی معیوب به بیرون افتاده است.

بلیندا در سال ۲۰۱۲ با ویزای تعطیلات کاری شامل یک دوره سه ماهه کار در مزرعه به استرالیا آمد.

وی که تحصیل کرده رشته مدیریت میهمان‌یاری است، سپس در کافه‌ای در بایرون بی کار پیدا کرد و کارفرمایش اسپانسر درخواست او برای ویزای ویزای اسپانسری منطقه‌ای شد که مسیری به سوی اقامت دایمی محسوب می‌شود.

پس از نزدیک به دو ماه انتظار، در سال ۲۰۱۸ به چکلی گفته شده که درخواست ویزایش رد شده است. وی متوجه شده که وکیل مهاجرت‌اش که از طرف او فرم‌های درخواست را پر کرده، این کار را به درستی انجام نداده است.

وی سپس وکیل دیگری گرفت و درخواست‌اش را در دادگاه تجدیدنظر اداری مطرح کرد.

در همین اثنا که منتظر تصمیم دادگاه بود، یک حادثه تلخ برای او رخ داد و شریک زندگی‌اش در آن سال‌ها، خودکشی کرد.

چکلی گفت حمایتی که از دوستان و جامعه محلی در این دوره سخت دریافت کرد، به او اثبات کرد که اینجا خانه اوست.

اما ضربه بعدی به ویزای او در راه بود. در سال ۲۰۲۰ کارفرمایی که چکلی ۵ سال در آن کار کرده بود، تصمیم گرفته که کافه‌اش را بفروشد و این مساله موجب لغو فوری اسپانسری و ویزای او می‌شد.

با این حال در سال ۲۰۲۱ به توصیه یکی از اعضای دادگاه تجدیدنظر اداری، پرونده‌اش را با امید مداخله وزیر امور داخلی، به این وزارتخانه ارجاع داد. اما حالا این درخواست نیز رده شد و چکلی پس از هزینه ۶۰ هزار دلاری برای وکیل و درخواست ویزا، ناامید‌تر از همیشه است.

وی گفت: تصمیم برای اخراج من منطقی نیست و می‌دانم که کافه‌دارها چقدر با مشکل نیروی انسانی مواجه‌اند.

وی افزود: در بایرون بی، کافه‌ها و رستوران‌هایی هستند که به دلیل کمبود نیرو، نمی‌توانند تمام وقت کار کنند و یا روزها فعالیت می‌کنند یا شب‌ها.

چکلی در این سال‌ها دوباره عشق زندگی‌اش را پیدا کرده و یک یار استرالیایی دارد. اما با توجه به اوضاع پرونده‌ و رد ویزای اسپانسری منطقه‌ای، باید به کشور دیگری برود و از آنجا برای ویزای پارتنر (ازدواج) اقدام کند. در عین حال او برای یک دوره سه ساله اجازه بازگشت به استرالیا را نخواهد داشت.

وی گفت که تنها امیدش این است که وزیر شخصا پرونده او را بررسی کند و تصمیم به اقدام بگیرد. 

منبع: ۹ نیوز


برچسب ها : , , ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر
ارسال دیدگاه