وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Saturday 27 April 2024
» اخبار » زندگی جدید کیمیا یوسفی در سیدنی

تاریخ انتشار : 1401/08/13 - 5:21

زندگی جدید کیمیا یوسفی در سیدنی

صدای استرالیا - از بین تمام ورزشکاران استرالیایی که برای المپیک ۲۰۲۴ پاریس آماده می‌شوند، تعداد کمی از آنها راهی به سختی "کیمیا یوسفی" را طی می‌کنند.


صدای استرالیا – از بین تمام ورزشکاران استرالیایی که برای المپیک ۲۰۲۴ پاریس آماده می‌شوند، تعداد کمی از آنها راهی به سختی “کیمیا یوسفی” را طی کرده‌اند.

یک سال پیش، این دونده ۱۰۰ متر پرچم افغانستان را در مراسم افتتاحیه المپیک توکیو حمل می‌کرد و در این مسابقات موفق شد رکورد ملی افغانستان را هم بشکند.

همزمان با برگزاری المپیک توکیو، طالبان در سراسر افغانستان در حال پیشروی بود. تنها هفت روز پس از مراسم اختتامیه المپیک، رئیس‌جمهوری افغانستان از این کشور گریخت و طالبان بار دیگر قدرت را به دست گرفتند.

حالا دیگر بازگشت یوسفی به افغانستان ایمن نبود. یوسفی با حمایت کمیته بین‌المللی المپیک ابتدا به ایران رفت، جایی که قبل از المپیک در آنجا فرآیند آماده‌سازی خود را انجام داده بود. او ۱۲ ماه در ایران ماند تا کشوری مناسب برای ادامه زندگی و حرفه‌ ورزشی‌اش پیدا شود.

در ابتدا، کانادا و بریتانیا به عنوان محتمل‌ترین مقاصد برای ادامه زندگی یوسفی در نظر گرفته شدند اما تحقیقات کمیته المپیک استرالیا این مسیر را تغییر داد و در آگوست امسال، یوسفی، مادر و برادر کوچکترش به همراه ۲۸ ورزشکار، مقام رسمی و اعضای خانواده آنها وارد فرودگاه سیدنی شدند.

هدف یوسفی این است که نماینده افغانستان در سومین المپیک متوالی‌اش در المپیک پاریس باشد. البته این هدف تا حد زیادی در دستان کمیته بین‌المللی المپیک، کمیته المپیک افغانستان و طالبان است. طالبان در نوامبر سال ۲۰۲۱ اعلام کرد که به ورزشکاران زن و مرد اجازه می‌دهد تا در سطح بین‌المللی فعالیت کنند اما کمیته بین‌المللی المپیک می‌داند که نباید چندان روی حرف‌های طالبان حساب باز کند.

احتمال قوی این است که کیمیا یوسفی، در صورت کسب شرایط لازم، در المپیک پاریس زیر پرچم کمیته بین‌المللی المپیک به عنوان یک پناهنده مسابقه دهد.

منبع: codesports


برچسب ها : , , , ,
دسته بندی : اخبار , اسلایدر , ورزشی , پیشنهاد سردبیر
ارسال دیدگاه