وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Friday 26 April 2024
» اجتماعی » زندگی برای سیگاری‌ها در استرالیا سخت‌تر می‌شود

تاریخ انتشار : 1398/05/02 - 12:36

زندگی برای سیگاری‌ها در استرالیا سخت‌تر می‌شود

صدای استرالیا- با پیروی تعداد بیشتری از شوراهای شهری از اقدام شورای شهر سیدنی شمالی در ممنوع کردن کشیدن سیگار، به زودی سیگاری‌های استرالیا به سختی می‌توانند جایی را برای سیگار کشیدن پیدا کنند.

زندگی برای سیگاری‌ها در استرالیا سخت‌تر می‌شود

صدای استرالیا- با پیروی تعداد بیشتری از شوراهای شهری از اقدام شورای شهر سیدنی شمالی در ممنوع کردن کشیدن سیگار، به زودی سیگاری‌ها در استرالیا به سختی می‌توانند جایی را برای سیگار کشیدن پیدا کنند.

شورای سیدنی شمالی ممنوعیت جدیدی را که به موجب آن سیگار کشیدن در مرکز تجاری شهر ممنوع می‌شود تصویب کرد.

این طرح بعد از آن تصوب شد که از حمایت عمومی مردم بهره مند شد و بدین ترتیب با پیروی تعداد بیشتری از شوراهای شهری از این اقدام شورای سیدنی شمالی در ممنوع کردن کشیدن سیگار در مناطق تجاری و مناطق دیگری از شهر، سیگاری‌های در استرالیا به سختی می‌توانند محلی را برای کشیدن سیگار پیدا کنند.

با تصویب این طرح، کارکنان دومین مرکز تجاری بزرگ سیدنی اگر بخواهند در طول روزهای کاری خود سیگار بکشند مجبور خواهند بود تا از محدوده این شورا خارج شوند.

جیلی گیبسون، شهردار سیدنی شمالی پیش از رای گیری درباه ممنوعیت سیگار کشیدن گفت: زمان آن شده تا غیرسیگاری‎ها به خیابان‎ها بازگردند.

بر اساس ۶۰۰ اظهار نامه‌ای که به شورای سیدنی شمالی ارسال شده ۸۰ درصد از این طرح ممنوعیت استقبال کرده‌اند و نظرسنجی nine.com.au  نیز نشان می‌دهد که ۷۰ درصد مردم طرفدار این طرح هستند و فقط ۳۰ درصد با آن مخالفند.

استفان بلانکز، سخنگوی آزادی‎های مدنی شورای نیوساوت ولز در این رابطه به ۹نیوز گفت: به نظر می‌رسد که شورای سیدنی شمالی پیش از اعمال این ممنوعیت تمام اقدامات منطقی را انجام داده و با اعمال این ممنوعیت حقوق و آزادی‎های کسی یا به عبارت کلی تر حقوق بشر نقض نمی‌شود.

آقای بلانکز در ادامه گفت: استرالیایی‎ها رفته رفته شاهد تعداد بیشتری از مراکز تجاری و سایر مناطق شهری خواهند بود که در آنها سیگار کشیدن ممنوع است. در سال‌های اخیر امکان سیگار کشیدن در مناطق مختلف بطور چسمگیری کاهش یافته و محدود شده است.
به گفته وی، ممنوعیت کشیدن سیگار در فضاهای باز گسترده موضوعی است که اکثریت دموکراتیک آن را انتخاب می‌کنند و سیگاری‎های استرالیا باید به این واقعیت جدید عادت کنند.
بلانکز در ادامه گفت: کشیدن سیگار غیرقانونی نیست اما مردم نمی‌توانند و این حق را ندارند در هر کجا که می‌خواهند سیگار بکشند. سیگار کشیدن یک حق نیست. اگر جامعه قویا از این گونه اقدامات حمایت کند و از آن در مسیری درست بدون اینکه موجب آزار سیگاری‎ها شود استفاده کند این چیزی خواهد بود که دموکراسی شوراهای محلی انجام می‌دهد.

این مقام شهر سیدنی می‌گوید: مهم است زمانیکه قوانینی نظیر این در شهر اجرا می‌شود مشخص گردد که عاملی برای آزار افرادی که شامل آن می‌شوند نخواهد بود بلکه عاملی است که به مردم کمک می‌کند تا عادت‌های خود را ترک کنند.

پیش از این مقامات سیدنی کشیدن سیگار را در خیابان‌های شلوغی همچون پیت استریت، مارتین پلیس و بخش‌هایی از بوندای، مانلی، هارستویل، استراتفیلد و تقاطع بوندای ممنوع کرده بودند.
بر اساس اطلاعات آمار استرالیا در سال ۲۰۱۵، از هر هفت نفر یک نفر (در حدود ۱۴٫۵ درصد) از بزرگسالان استرالیایی سیگاری هستند و میزان افراد سیگاری در میان مردم قلمرو شمالی با بیش از یک نفر از هر پنج نفر بیشترین میزان در استرالیاست.

دولت نیوزیلند نیز تصمیم دارد که تا سال ۲۰۲۵ یک کشور بدون سیگار باشد.

منبع: شبکه ۹ استرالیا


برچسب ها : , , ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر , دانستنی های استرالیا , زندگی در استرالیا , پیشنهاد سردبیر
ارسال دیدگاه