وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Saturday 20 April 2024
» اخبار » رکورد تازه دلار در بازار غیر رسمی ایران

تاریخ انتشار : 1397/06/13 - 10:47

رکورد تازه دلار در بازار غیر رسمی ایران

صدای استرالیا- قیمت هر دلار آمریکا در بازار غیررسمی ارز تهران رکورد تازه ای شکسته و به مرز 13 هزار تومان رسید. این بالاترین نرخ دلار در بازار غیررسمی ایران است که در صرافی ها معامله شده است.

رکورد تازه دلار در بازار غیر رسمی ایران

صدای استرالیا- قیمت هر دلار آمریکا در بازار غیررسمی ارز تهران رکورد تازه ای شکسته و به مرز ۱۳ هزار تومان رسید. این بالاترین نرخ دلار در بازار غیررسمی ایران است که در صرافی ها معامله شده است.

همزمان خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) در گزارشی درباره وضعیت خرید و فروش ارز در میدان فردوسی تهران نوشته است که همراه با رشد سریع قیمت دلار و ارزهای خارجی، قیمت‌های ثبت‌شده روی تابلوهای بسیار از صرافی‌ها هیچ مطابقتی با نرخ اعلامی به مشتری ندارد “به گونه‌ای که مشاهده می‌شود حداقل ۱۰۰۰ تومان اختلاف بین نرخ ثبت شده در تابلو و نرخ معامله وجود دارد.”

هر دلار آمریکا تا پیش از سال جاری خورشیدی کمتر از ۵ هزار تومان بود.

مقام های ایرانی می گویند یکی از دلایل افزایش قیمت دلار به دلیل نگرانی شهروندان از خروج آمریکا از توافق هسته ای و بازگشت تحریم ها علیه ایران است.

همزمان و در رابطه با مشکلات ارزی و تلاطم بازار ارز روز شنبه (۱۰ شهریور) عبدالناصر همتی، رئیس کل بانک مرکزی ایران، در اظهاراتی با انتقاد از بانک‌های این کشور، رشد نقدینگی و ناتراز بودن سیستم بانکی را دلیل آشفتگی بازار ارز خواند و گفت هیچ اراده‌ای برای کند کردن روند رشد نقدینگی یا جمع‌آوری آن وجود ندارد.

آقای همتی همچنین گفت تا زمانی که این وضعیت ادامه یابد، “شرایط در بازار ارز” ادامه خواهد داشت. به گفته رئیس کل بانک مرکزی ایران به علت فشارهای آمریکا، ایران مجبور به تغییر سیاست ارزی خود شده است. او ابراز امیدواری کرده است نتایج این سیاست به زودی در بازار ارز مشاهده شود.

در همین خصوص پیشتر حسن روحانی رئیس جمهور ایران نیز گفته است که درآمد ارزی بیشتر از مخارج است دولت از بابت تامین ارز نگرانی ندارد.

پس از آنکه دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا در ماه مه خروج کشورش از برجام را اعلام کرد، پول ایران تقریبا نیمی از ارزش خود در برابر دلار آمریکا را از دست داد.

منبع: بی بی سی


برچسب ها : ,
دسته بندی : اخبار , اسلایدر , اقتصادی
ارسال دیدگاه