وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Thursday 25 April 2024
» اجتماعی » رونمایی از طرح تحول مهدکودک‌ها؛ آموزش پیش‌دبستانی در ویکتوریا و نیوساوت‌ولز ۴ ساله می‌شود

تاریخ انتشار : 1401/03/27 - 12:53

رونمایی از طرح تحول مهدکودک‌ها؛ آموزش پیش‌دبستانی در ویکتوریا و نیوساوت‌ولز ۴ ساله می‌شود

صدای استرالیا– دنیل اندروز، نخست‌وزیر ویکتوریا و دومینیک پروتی، همتای نیوساوت‌ولزی وی، دیروز در بیانیه‌ای مشترک، از طرح تحول آموزش […]

رونمایی از طرح تحول مهدکودک‌ها؛ آموزش پیش‌دبستانی در ویکتوریا و نیوساوت‌ولز 4 ساله می‌شود

صدای استرالیا– دنیل اندروز، نخست‌وزیر ویکتوریا و دومینیک پروتی، همتای نیوساوت‌ولزی وی، دیروز در بیانیه‌ای مشترک، از طرح تحول آموزش پیش‌دبستانی خود رونمایی کردند.

بازنگری در سیستم آموزش پیش‌دبستانی در این دو ایالت، شامل افزایش دوره پیش‌دبستانی به ۴ سال است که یک سال آن، به یادگیری مبتنی بر بازی اختصاص خواهد داشت.

این طرح که بزرگ‌ترین طرح تحول آموزشی در نسل اخیر عنوان شده، به خانواده‌ها نیز کمک می‌کند که هزاران دلار در هزینه آموزش کودکان‌شان صرفه‌جویی کنند.

در بیانیه مذکور آمده است: در ده سال آینده، تمامی کودکان در ویکتوریا و نیوساوت‌ولز از یک سال کامل یادگیری مبتنی بر بازی، پیش از شروع مدرسه برخوردار خواهند شد. یک سال مختص به رشد و یادگیری، دوستان جدید و تجربیات تازه. یک سال برای کمک به کودکان‌مان که به بهترین خود تبدیل شوند. آموزش مهارت‌هایی که برای مدرسه لازم دارند و علاوه بر آن، مهارت‌هایی که برای زندگی‌شان نیاز دارند.

این بیانیه می‌افزاید: در عین حال، این طرح به سود صدها هزار خانواده شاغل خواهد بود و به مادران و پدران کمک می‌کند که به سر کار خود بازگردند.

این طرح مشتمل بر ۳۰ ساعت در هفته یادگیری مبتنی بر بازی، برای تمامی کودکان ۴ ساله در این دو ایالت است که در ویکتوریا به نام pre-prep و در نیوساوت‌ولز pre-kindergarten نامیده می‌شود.

بودجه این طرح در نیوساوت‌ولز بیش از ۵٫۸ میلیارد دلار در یک دوره ۱۰ ساله است که از سال ۲۰۳۰ اجرا می‌شود. این دوره یک ساله رایگان اما غیر الزامی است.

ویکتوریا نیز این طرح را از سال ۲۰۲۵ به مدت ۱۰ سال و در قالب بودجه ۹ میلیارد دلاری برنامه تحول آموزش پیش‌دبستانی اجرا می‌کندو این بودجه شامل مهدکودک رایگان برای تمامی کودکان ۳ و ۴ ساله از سال ۲۰۲۳ می‌شود که به ازای هر کودک، ۲۵۰۰ دلار برای خانواده‌ها صرفه‌جویی به همراه خواهد داشت.

همچنین ۵۰ مرکز نگهداری از کودکان با هزینه پایین و با مدیریت دولتی از سوی دولت ویکتوریا در مناطقی که تقاضا برای این مراکز زیاد است، مانند ملتون، کیلور، کیسی و دندنونگ، ساخته خواهد شد.

منبع: ۹ نیوز


برچسب ها : , , ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر
ارسال دیدگاه