وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ | Tuesday 19 March 2024
» اخبار » رونمایی از اثر هنرمندان استرالیایی بر دیواری بزرگ در تهران

تاریخ انتشار : 1397/08/28 - 15:43

رونمایی از اثر هنرمندان استرالیایی بر دیواری بزرگ در تهران

صدای استرالیا - به مناسبت گرامیداشت پنجاهمین سالگرد آغاز روابط دیپلماتیک ایران و استرالیا دیوار نگاره شهری که توسط هنرمندان استرالیایی به تصویر کشیده شده رونمایی شد.

رونمایی از اثر هنرمندان استرالیایی بر دیواری بزرگ در تهران

صدای استرالیا – به مناسبت گرامیداشت پنجاهمین سالگرد آغاز روابط دیپلماتیک ایران و استرالیا دیوار نگاره شهری که توسط هنرمندان استرالیایی به تصویر کشیده شده رونمایی شد.

این اثر با هدف توسعه همکاری‌های دو جانبه فرهنگی و هنری به صورت مشترک توسط سازمان زیباسازی شهرداری تهران و سفارت استرالیا در تهران روز گذشته با حضور سفیر و مقامات سفارت و همچنین تعدادی از مدیران شهرداری تهران رونمایی شد.

ایان بیگز سفیر استرالیا در تهران در مراسم رونمایی از این اثر هنری اظهار کرد: افتخار می‌کنم که یک اثر بسیار زیبای هنری را شاهد هستیم و خوشحالم که این اثر هنری به ایران اعطا شده و مخاطبان ایرانی می‌توانند از آن استفاده کنند.

وی همچنین بیان کرد: این اثر هنر دیواری به مناسبت گرامیداشت پنجاهمین سالگرد روابط دیپلماتیک ایران و استرالیا طراحی شده و تصویری که بر این دیوار نقاشی شده که دو هنرمند در حال فرشبافی هستند پیامی برای روابط دو جانبه دارد.

این دیپلمات استرالیایی افزود: امیدواریم این اثر هنری باعث شادی مخاطبین و کسانی که از این محل عبور می‌کنند باشد زیرا طراحی آن کاملا ایرانی است و چنین کارهایی می‌تواند در جنبه آموزش متقابل موثر باشد.

وی از سازمان زیباسازی شهرداری تهران و کسانی که در تهیه و فراهم کردن امکانات برای این اثر هنری همکاری داشتند تشکر کرد.

همچنین اسکات ماگی از هنرمندان استرالیایی که یکی از نقاشان این اثر هنری است طی سخنانی از رایزن فرهنگی سفارت، شهرداری منطقه ۳ تهران و همچنین دو نقاش و هنرمند ایرانی که در تهیه آن کمک کرده‌اند قدردانی کرد.

وی تصریح کرد: این اثر که برای پنجاهمین سالگرد روابط دیپلماتیک ایران و استرالیا خلق شده برای طراحی آن تحقیق زیادی انجام شده و به مناطقی از ایران هم سفر داشته‌اند و تحقیقی که در ایران انجام داده‌اند از بازار بزرگ تهران گرفته تا صحبت با قالی بافان و کسانی که در حال رفوی فرش بودند می‌باشد و نهایتا به این نتیجه رسیدند تا چنین اثری را طراحی کنند.

سلیمی شهردار منطقه ۳ تهران نیز در مراسم رونمایی از این دیوارنگاره شهری گفت: امیدواریم این گونه کارها باعث شود دو کشور و دو ملت ایران و استرالیا با یکدیگر تبادلات فرهنگی بیشتری داشته باشند.

وی همچنین از سفیر استرالیا در تهران وابسته فرهنگی سفارت و هنرمندان این اثر هنری تشکر کرد.

اجرای این نقاشی توسط فینتانت اسکات مالی و گیدووان هلتن انجام شده است.

منبع: ایسنا

رونمایی از اثر هنرمندان استرالیایی بر دیواری بزرگ در تهران رونمایی از اثر هنرمندان استرالیایی بر دیواری بزرگ در تهران

 


برچسب ها : , ,
دسته بندی : اخبار , اسلایدر , فرهنگی , پیشنهاد سردبیر
ارسال دیدگاه