وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Saturday 4 May 2024
» اجتماعی » روزهای سخت سیدنی؛ قرنطینه تمدید می‌شود؟

تاریخ انتشار : 1400/04/12 - 5:36

روزهای سخت سیدنی؛ قرنطینه تمدید می‌شود؟

صدای استرالیا– در حالی که سیدنی و مناطق اطرافش نیمی از قرنطینه ۱۴ روزه را گذرانده‌اند، نیوساوت‌ولز بالاترین تعداد موارد […]

روزهای سخت سیدنی؛ قرنطینه تمدید می‌شود؟

صدای استرالیا– در حالی که سیدنی و مناطق اطرافش نیمی از قرنطینه ۱۴ روزه را گذرانده‌اند، نیوساوت‌ولز بالاترین تعداد موارد ابتلای روزانه به کووید-۱۹ را از نخستین موج همه‌گیری در این ایالت تا کنون، به ثبت رسانده است.

این در حالی است که فقط یک سوم از مبتلایان جدید در تمامی طول بیماری‌شان ایزوله بوده‌اند. به همین دلیل این احتمال به وجود آمده که قرنطینه اعمال شده در سیدنی بزرگ، ساحل مرکزی، بلومانتینز و ولونگونگ، پس از نهم جولای نیز تمدید شود.

در ۲۴ ساعت منتهی به ساعت ۲۰ پنچ شنبه، تعداد ۳۱ مورد ابتلای جدید به کووید-۱۹ شناسایی شد و میزان شیوع بیماری را به ۲۲۶ مورد رساند.

از میان این موارد ابتلا، فقط ۱۱ نفرشان در تمام مدت بیماری در قرنطینه بوده‌اند.

هشت مورد از این موارد، مرتبط به دانشجوی پرستاری ۲۴ ساله‌ای هستند که در حالی که آلوده به کووید بوده، تا ۵ روز در هفته کار کرده است.

خوشه شکل گرفته اطراف این پرستار، هم اکنون به ۱۰ نفر رسیده که شامل ۵ نفر از نیروهای خدمات سلامت یا خانه‌های سالمندان است.

نزدیک به ۴۰۰ نفر از کارکنان و بیمارانی که احتمالا با این شخص در تماس نزدیک بوده‌اند، ایزوله شده‌اند.

نخست‌وزیر برجیکلیان، روز جمعه گفت: اینکه تعداد موارد ابتلا در روزهای اخیر رشد جهشی نداشته، خیال او را آسوده کرده؛ ولی مقامات خواستار رسیدن به وضعیتی هستند که هرچه بیشتر، افراد مبتلا از ابتدا ایزوله باشند.

اما در عین حال، رکورد تعداد واکسن‌های تزریق شده در یک روز نیز در نیوساوت‌ولز زده شد و ۲۱ هزار و ۲۸۹ نفر واکسن دریافت کردند.

منبع: ۷ نیوز


برچسب ها : ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر
ارسال دیدگاه