وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Sunday 28 April 2024
» اجتماعی » رشد چشمگیر تمایل به زایمان خانگی در استرالیا

تاریخ انتشار : 1402/05/11 - 2:26

رشد چشمگیر تمایل به زایمان خانگی در استرالیا

صدای استرالیا- به گفته کارشناسان، در سال‌های اخیر روند زایمان‌های خانگی در استرالیا به طور ناگهانی رو به افزایش گذاشته است.


صدای استرالیا- به گفته کارشناسان، در سال‌های اخیر روند زایمان‌های خانگی در استرالیا به طور ناگهانی رو به افزایش گذاشته است.

تازه‌ترین داده‌های موسسه بهداشت و رفاه استرالیا که مربوط به سال ۲۰۲۱ است، نشان می‌دهد که در سال مذکور ۱۶۴۳ زن استرالیایی زایمان خانگی انجام داده‌اند؛ در حالی که این رقم در سال ماقبل ۹۲۷ زن بوده است.

آلیسون ودرستون، مامای ارشد در کالج مامایی استرالیا معتقد است که باید برای سال ۲۰۲۳، باز هم انتظار رشد این آمار را داشت.

به گفته ودرستون، برای برخی از زنان باردار که پیش از این در بیمارستان زایمان کرده‌اند و شرایط آن را خارج از کنترل می‌دانند، زایمان خانگی راهی برای بازیابی قدرت است و برخی نیز پس از دوران همه‌گیری کووید ترجیح داده‌اند در خانه زایمان کنند تا از مشکلاتی مانند عفونت‌های بیمارستانی و محدودیت بازدیدکنندگان خلاص شوند.

وی می‌افزاید: انجام زایمان خانگی با ماماهای خصوصی یا زایمان‌های خانگی با بودجه دولتی، شناخته‌تر شده و هر سال بیشتر مورد توجه قرار می‌گیرند.

خطرات زایمان در خانه

اما امکان زایمان در خانه برای همه در دسترس نیست.

برنامه‌های عمومی زایمان در خانه معیارهایی دارند که دسترسی بیماران به این خدمات را محدود می‌کنند.

همچنین بنا به اعلام کالج سلطنتی متخصصان زنان و زایمان استرالیا و نیوزلند(RANZCOG) ، به ویژه اگر حاملگی دارای هر گونه عاملی باشد که احتمال خطر برای مادر یا مادر و جنین در دوره پره‌ناتال را افزایش دهد، زایمان خانگی ریسک بالایی خواهد داشت.

بنجامین باپ، رئیس کالج  RANZCOGمی‌گوید: امروزه زنان باردار در استرالیا نیازهای پیچیده‌تری نسبت به ۲۰ سال قبل دارند. زیرا به نسبت مسن‌تر هستند و احتمالا به اضافه‌وزن و  چنداختلالی دچار است. بنابراین در عین حال که درخواست زیادی برای کاهش مداخله در زایمان وجود دارد؛ هم‌زمان نیاز به مداخله بیشتر هم دیده می‌شود.

وی می‌افزاید: از سوی دیگر، حتی حاملگی‌های کم خطر نیز ممکن است طبق برنامه پیش نرود؛ بنابراین این کالج به همه پزشکانی که زایمان خانگی انجام می‌دهند توصیه می‌کند برنامه‌ای برای انتقال سریع به بیمارستان در صورت نیاز داشته باشند.

به گفته وی، در بسیاری از موارد زایمان‌های خانگی، باید بتوان بیمار را ظرف ۳۰ دقیقه به بیمارستان منتقل کرد.

محدودیت‌های مکانی و مالی

کوئینزلند و تاسمانی در حال حاضر اصلاً مدل‌های زایمان در خانه با بودجه عمومی ندارند. همچنین در برخی از شهرهای بزرگ منطقه‌ای، از جمله جیلانگ و بالارات در ویکتوریا، این کار انجام نمی‌شود.

همچنین اگر خانه‌ای که قرار است زایمان در آن انجام شود، بیش از نیم ساعت با بیمارستان فاصله داشته باشد، مکان مناسبی برای زایمان نیست؛ زیرا باید بتوان مادر را در صورت نیاز، به راحتی و سرعت به بیمارستان منتقل کرد.

ودرستون می‌گوید: افرادی که به دنبال زایمان خانگی در مناطق روستایی و دورافتاده هستند، می‌توانند یک مامای خصوصی استخدام کنند. اما خصوصی زایمان در خانه می‌تواند هزاران دلار هزینه داشته باشد که این هزینه در بسیاری از موارد ۶۰۰۰ دلار یا بیشتر است.

به گفته وی، افزایش تقاضا برای زایمان در خانه در طول دوران کووید به این معنی است که ماماهای خصوصی نیز تقاضای زیادی دارند، بنابراین دسترسی به این متخصصان نیز دشوار است.

منبع: ای‌بی‌سی نیوز


برچسب ها : , ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر , پیشنهاد سردبیر
ارسال دیدگاه