وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Wednesday 24 April 2024
» اخبار » رشد قیمت مسکن، حذف مالیات حق تمبر را با چالش مواجه کرد

تاریخ انتشار : 1399/11/22 - 6:00

رشد قیمت مسکن، حذف مالیات حق تمبر را با چالش مواجه کرد

صدای استرلیا- پیشنهاد حذف مالیات حق تمبر در نیوساوت ولز، با افزیش قیمت‌ها در بازار مسکن  و درآمدی که می‌تواند برای دولت ایجاد کند، با مخالفت مواجه شده است.


صدای استرلیا- پیشنهاد حذف مالیات حق تمبر در نیوساوت ولز، با افزیش قیمت‌ها در بازار مسکن  و درآمدی که می‌تواند برای دولت ایجاد کند، با مخالفت مواجه شده است.

نزدیک به ۹۰ درصد خانه‌ها در حراج شنبه سیدنی، با متوسط قیمت ۱٫۲ میلیون دلار فروخته شد و اقتصاددانان پیش‌بینی می‌کنند که میزان درآمد مالیات حق تمبر (stamp duty) در سال جاری، رکورد سال ۲۰۱۷ را بشکند.

دومینیک پروتت، وزیر خزانه‌داری نیوساوت ولز، هم اکنون در حال مذاکره بر سر طرح اصلاحات مالیاتی است تا به ازای گزینه پرداخت مالیات سالانه کمتر، مالیات حق تمبر حذف شود.

بر اساس این طرح، خریداران ملک در سیدنی، می‌توانند ۵۱ هزار دلار یکجا، یا سالانه بین ۲ تا ۳ هزار دلار به عنوان مالیات بپردازند.

اما برخی از نمایندگان مجلس، ازاین طرح پیشنهادی ناراضی هستند و عقیده دارند که تثبیت مالیات‌ها در وضعیت کنونی، می‌تواند به مازاد بودجه منجر شود.

اندرو ویلسون از My Housing Market می‌گوید: دولت ایالتی به مالیات مسکن متکی است و امسال می‌تواند از این محل درآمد خوبی کسب کند، پس چرا باید این وضعیت را تغییر دهد؟

اما پروتت با اصرار روی این طرح پیشنهادی، آن را به نفع خریداران ملک، به ویژه خانه‌اولی‌ها می‌داند و می‌گوید: مالیات حق تمبر، مانعی بر سر راه خرید مسکن و قطعا بدترین نوع مالیات در استرالیاست.

وی می‌افزاید: اگر بین ۳۰ تا ۴۵ ساله باشید، هیچ کس هوای شما را ندارد، هیچ گروه لابی‌گری برای شما وجود ندارد.

منظور او، افرادی است که خانه اولی محسوب می‌شوند.

البته تغییر در سیستم مالیاتی، در صورت برخورداری از موافقت مجلس و کابینه، حداقل ۱۲ ماه زمان خواهد برد.

منبع: ۹ نیوز


برچسب ها : , ,
دسته بندی : اخبار , اسلایدر , اقتصادی , پیشنهاد سردبیر
ارسال دیدگاه