وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ | Friday 29 March 2024
» اجتماعی » راه‌اندازی سیستم جدید؛ آزارها در سیستم حمل و نقل عمومی را بلافاصله گزارش کنید

تاریخ انتشار : 1401/04/20 - 11:50

راه‌اندازی سیستم جدید؛ آزارها در سیستم حمل و نقل عمومی را بلافاصله گزارش کنید

صدای استرالیا - پلیس ویکتوریا برای نخستین بار در استرالیا سرویسی را راه‌اندازی کرد که مردم از طریق آن می‌توانند فورا موارد آزار و اذیت جنسی و رفتارهای توهین‌آمیز در حمل‌ونقل عمومی را گزارش کنند.


صدای استرالیا – پلیس ویکتوریا برای نخستین بار در استرالیا سرویسی را راه‌اندازی کرد که مردم از طریق آن می‌توانند فورا موارد آزار و اذیت جنسی و رفتارهای توهین‌آمیز در حمل‌ونقل عمومی را گزارش کنند.

این ابزار که STOPIT نام دارد، به افراد قربانی یا شاهد آزار و اذیت در وسایل حمل‌ونقل عمومی، امکان ارسال پیامک به شماره‌ای را می‌دهد که پلیس را از وقوع حادثه مطلع می‌کند.

پس از ارسال پیامک، فرد لینکی را برای ارائه اطلاعات درباره رفتار رخ داده دریافت می‌کند و حتی می‌تواند عکس‌هایی را که از حادثه یا عاملان آن گرفته، با استفاده از این لینک ارسال کند.

آلیسون بویز از پلیس ویکتوریا گفت: بیشتر موارد مربوط به رفتارهای جنسی ناخواسته در وسایل نقلیه عمومی گزارش نمی‌شوند این در حالیست که ما بسیاری از مجرمان را در حوادثی که گزارش شده‌اند شناسایی می‌کنیم؛ بنابراین اگر گزارشی برای ما ارسال شود، می‌توانیم کاری در مورد آن انجام دهیم.

دین مک ویرتر، معاون کمیسر از فرماندهی ترانزیت و ایمنی عمومی گفت: پلیس ویکتوریا نخستین نیروی پلیس در استرالیا است که از چنین فناوری استفاده می‌کند.

افراد علاوه بر رفتارهای جنسی ناخواسته در وسایل نقلیه عمومی می‌توانند رفتارهای ضداجتماعی مانند آزار کلامی، رفتار تهدیدآمیز و خرابکاری را نیز گزارش کنند.

برای استفاده از این سرویس، می‌توانید عبارت STOPIT را به شماره ۰۴۹۹۴۵۵۴۵۵ پیامک کنید.

این سرویس در حال حاضر در قطارها در دسترس است و در اواخر ماه آگوست به تراموا و اتوبوس نیز تعمیم خواهد یافت.

منبع: ای‌بی‌سی نیوز


برچسب ها : , , ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر , پیشنهاد سردبیر
ارسال دیدگاه