وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Monday 6 May 2024
» اجتماعی » دو سوم از محصولات غذای کودک در استرالیا مطابق با توصیه‌های بین‌المللی نیستند

تاریخ انتشار : 1402/01/15 - 6:41

دو سوم از محصولات غذای کودک در استرالیا مطابق با توصیه‌های بین‌المللی نیستند

صدای استرالیا - نتایج یک مطالعه جدید نشان داد که دو سوم از غذاهای نوزادان و کودکان که در سوپرمارکت‌های استرالیا فروخته می‌شوند، مطابق با توصیه‌های بین‌المللی در زمینه تغذیه نیستند.


صدای استرالیا – نتایج یک مطالعه جدید نشان داد که دو سوم از غذاهای نوزادان و کودکان که در سوپرمارکت‌های استرالیا فروخته می‌شوند، مطابق با توصیه‌های بین‌المللی در زمینه تغذیه نیستند. حالا یک گروه حامی سلامت به نام ائتلاف سیاست چاقی (OPC) که شامل شورای سرطان ویکتوریا، موسسه ویک هلث و دانشگاه دیکین است، خواستار اقدام فوری در این زمینه شده است.

در این مطالعه ۲۵۰ محصول غذایی و تنقلات (اسنک‌ها) نوزادان و کودکان که در فروشگاه‌های ویکتوریا و همچنین به صورت آنلاین در فروشگاه‌های الدی، کولز و وولورث عرضه می‌شوند، آزمایش شدند. این محصولات براساس میزان قند و شیرینی، نمک، چربی، پروتئین و انرژی موجود در آنها و براساس توصیه‌های دفتر اروپایی سازمان جهانی بهداشت ارزیابی شدند.

براساس توصیه‌های سازمان جهانی بهداشت، غذاهای نوزادان و کودکان نباید حاوی قندهای افزوده شده یا سایر عوامل شیرین‌کننده باشند و باید حاوی کمتر از ۱۵ درصد انرژی از کل قندها باشند. این غذاها همچنین باید حاوی مقدار محدودی میوه خشک یا پوره شده باشند و باید کمتر از ۵۰ میلی‌گرم نمک در هر ۱۰۰ گرم و کمتر از ۵۰ میلی‌گرم در هر ۱۰۰ کیلوکالری داشته باشند.

در زمینه تنقلات، نتایج این مطالعه نشان داد که فقط پنج درصد از تنقلات نوزادان و کودکان منطبق بر همه هفت توصیه سازمان جهانی بهداشت هستند و نمک و شکر مشکل‌سازترین مواد هستند.

با توجه به توصیه‌های نمک، تنها نیمی از تنقلاتی که برای کودکان زیر سه سال به بازار عرضه می‌شوند، دستورالعمل‌ها را رعایت می‌کنند. تنقلات نوزادان با برآورده کردن ۷۰ درصد از توصیه‌های سازمان جهانی بهداشت عملکرد بهتری نسبت به تنقلات کودکان با تنها ۳۷ درصد برآورده کردن توصیه‌های سازمان جهانی بهداشت داشتند.

در مورد غذاها، این مطالعه نشان داد که دو سوم از غذاهای نوزادان و کودکان از هفت توصیه تغذیه‌ای سازمان جهانی بهداشت پیروی نمی‌کنند. غذاهای مخصوص کودکان بدترین عملکرد را داشتند به طوری که از هر ۱۰ محصول غذایی کودکان، ۹ مورد از این توصیه‌ها پیروی نکردند.

جین مارتین مدیر اجرایی ائتلاف سیاست چاقی نتایج این مطالعه را نگران‌کننده خواند و از دولت استرالیا خواست تا استانداردهای بالاتری را برای غذاهای نوزادان و کودکان تعیین کند. این یافته‌ها نیاز فوری به اقدام برای محافظت از سلامت آسیب‌پذیرترین مصرف‌کنندگان استرالیا را نشان می‌دهد.

وی هشدار داد که مصرف منظم غذاهای شیرین، نوزادان و کودکان را در معرض افزایش خطر پوسیدگی دندان قرار می‌دهد. همچنین اگر کودکان خردسال دائما در معرض غذاهای شیرین و شور قرار بگیرند، این نوع مصرف احتمالا به عادت و ترجیح آنها در دوران بزرگسالی تبدیل خواهد شد.

مارتین گفت که درج برچسب شفاف درباره قندهای افزوده شده روی غذاهای بسته‌بندی شده به ویژه غذاهایی که برای نوزادان و کودکان در نظر گرفته شده‌اند، بسیار حیاتی و ضروری است. ما باید شکر افزوده را به طور دقیق تعریف کنیم تا مطمئن شویم که شامل تمام قندهایی است که مصرف‌کنندگان باید در رژیم غذایی خود آنها را محدود کنند و از آنها اجتناب کنند. همچنین بسیار مهم است که این برچسب شامل قندهای میوه‌های فرآوری شده مانند خمیر میوه، آب‌میوه و کنسانتره باشد که اغلب به غذاهای جوان‌ترین افراد استرالیا اضافه می‌شوند.

استانداردهای غذایی استرالیا نیوزیلند در حال حاضر پیشنهادی را بررسی می‌کند که براساس آن درج برچسب قند افزوده شده روی تمام غذاهای بسته‌بندی شده الزامی می‌شود.

منبع: ۷ نیوز


برچسب ها : , , , , , , , , ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر , پیشنهاد سردبیر
ارسال دیدگاه