وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Thursday 2 May 2024
» اجتماعی » دومین کریسمس کرونایی استرالیا و دردسرآفرینی اومیکرون

تاریخ انتشار : 1400/10/04 - 13:26

دومین کریسمس کرونایی استرالیا و دردسرآفرینی اومیکرون

صدای استرالیا– با وجود رشد سریع موارد روزانه ابتلا به کرونا در سرتاسر کشور، استرالیایی‌ها یک کریسمس دیگر را هم […]

دومین کریسمس کرونایی استرالیا و دردسرآفرینی اومیکرون

صدای استرالیا– با وجود رشد سریع موارد روزانه ابتلا به کرونا در سرتاسر کشور، استرالیایی‌ها یک کریسمس دیگر را هم با مشکلات و نگرانی سپری می‌کنند.

هزاران نفر در نیوساوت‌ولز، صبح روز کریسمس را تنها سپری کردند زیرا با ثبت رکورد ۶۲۸۸ مورد ابتلا، بسیاری افراد باید از خانواده‌های خود دور بمانند.

در کوئینزلند نیز وضعیت مشابهی برقرار است. در این ایالت ۷۶۵ بیمار کرونایی گزارش شده که ۱۷۶ مورد بیشتر از رکورد پیشین در این ایالت است که یک روز قبل ثبت شده بود.

ویکتوریا البته در روز شنبه رکورد تازه‌ای در تعداد بیماران ثبت نکرد؛ اما به هر حال ۲۱۰۸ نفر به دلیل ابتلا به ویروس، مجبور شدند که برنامه‌ جشن سال نوی خود را فراموش کنند.

همچنین در روز شنبه ۶ مورد فوت ناشی از کرونا گزارش شده که تمامی موارد در ویکتوریا بوده است.

استرالیا هم‌اکنون با بزرگ‌ترین و گسترده‌ترین شیوع کرونا مواجه است و سویه اومیکرون در تمامی ایالات و قلمروها موجب نگرانی شده است.

در اکثر ایالات نیز مقامات با هدف کنترل شیوع بیماری، ماسک را اجباری کرده‌اند.

همچنین ده‌ها پرواز داخلی جت‌استار و کانتاس از مبدا سیدنی در شب سال نو لغو شد زیرا ارتباط نزدیک با بیماران، تعداد زیادی از کارکنان خط مقدم شرکت‌های هواپیمایی را مجبور به دادن تست و ایزوله شدن کرد.

در همین حال، مدت زمان انتظار به منظور انجام تست و دریافت نتیجه، در چندین ایالت به شدت افزایش یافت و حتی استرالیای غربی هم که به مدیریت همه‌گیری و محدودیت‌های سخت مرزی معروف است هم نتوانست از این هرج و مرج‌ دور بماند.

در استرالیای غربی، پس از اینکه در روز پنج‌شنبه ابتلای یک کوله‌گرد به کرونا تایید شد، برگزاری رویدادهای عمومی بزرگ و پر ریسک لغو و رقصیدن، به جز در عروسی‌ها ممنوع شده است. در روز جمعه نیز ۵ بیمار کرونایی در این ایالت شناسایی شد که یک نفر از آنها در ارتباط نزدیک با نخستین بیمار بوده و چهار نفر دیگر نیز در معرض بیماری از سوی همین فرد قرار گرفته بودند.

همچنین یک هاستل در جنوب پرت موقتا تعطیل شده است.

همچنین با رشد مداوم تعداد موارد ابتلا، دولت فدرال اعلام کرد که زمان انتظار برای دریافت یادآور واکسن در ماه ژانویه دوبار کاهش می‌یابد.

گرگ هانت، وزیر بهداشت دیروز گفت که از روز ۴ ژانویه، زمان انتظار برای دریافت واکسن‌ها یادآور از ۵ ماه به چهار ماه کاهش می‌یابد. سپس در ۳۱ ژانویه نیز، افراد می‌توانند سه ماه پس از دریافت دوز دوم، واکسن یادآورشان را بزنند.

در روز چهارم ژانویه، ۷٫۵ میلیون استرالیایی زمان دریافت دوز یادآور واکسن‌شان فرا می‌رسد و در پایان ماه و با کاهش مجدد زمان انتظار، این تعداد به ۱۶ میلیون نفر خواهد رسید.

 

منبع: ۷ نیوز


برچسب ها : , , ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر
ارسال دیدگاه