وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ | Thursday 18 April 2024
» اخبار » دومین پایگاه نظامی آمریکا در استرالیا ایجاد می‌شود

تاریخ انتشار : 1398/05/12 - 11:39

دومین پایگاه نظامی آمریکا در استرالیا ایجاد می‌شود

صدای استرالیا - ماریس پین وزیر امورخارجه استرالیا اعلام کردکه آمریکا قصد دارد یک پایگاه جدید نظامی در استرالیا با هزینه 211.5 میلیون دلار بسازد که این پایگاه دومین مرکز نظامی واشنگتن در استرالیا پس از داروین خواهد بود.

دومین پایگاه نظامی آمریکا در استرالیا ایجاد می‌شود

صدای استرالیا – ماریس پین وزیر امورخارجه استرالیا اعلام کردکه آمریکا قصد دارد یک پایگاه جدید نظامی در استرالیا با هزینه ۲۱۱٫۵ میلیون دلار بسازد که این پایگاه دومین مرکز نظامی واشنگتن در استرالیا پس از داروین خواهد بود.

وزیرامورخارجه استرالیا در گفت‌و‌گو با رسانه استرالیایی اسکای نیوز گفت: برنامه ریزی برای حضور نظامی بیشتر ایالات متحده در استرالیا در حالی صورت می گیرد که متحدان غربی به طور فزاینده ای نگران تلاش های چین برای گسترش نفوذ خود در اقیانوس آرام هستند.

پین با اشاره به توافقاتی که در سال ۲۰۱۱ میان ایالات متحده و استرالیا برای تقویت روابط دفاعی دوجانبه ایجاد شد ، گفت: این توافقنامه بر توسعه امکانات و استقرار تجهیزات بیشتر آمریکا در استرالیا استقبال می کند.

به گفته وی ” این  توافق همچنین شامل  آموزش سالانه ۲ هزار و ۵۰۰ نفر از اعضای نیروی دریایی آمریکا در استرالیا و  آموزش منظم و مشترک نیروهای نظامی آمریکا و استرالیاست.”

خانم پین در مورد این موضوع که آمریکا قصد ایجاد چه زیرساخت نظامی دیگری را در استرالیا دارد؟ توضیحی ارائه نکرد، اما رسانه های استرالیا در اوایل ماه جاری گزارش دادند که واشنگتن قصد دارد یک پایگاه جدید نظامی در نزدیکی جزیره داروین ، مرکز منطقه شمالی استرالیا تاسیس کند.

تفنگداران آمریکایی که سالانه برای آموزش وارد استرالیا می شوند در پایگاه داروین مستقر می شوند.

سفارت آمریکا در کانبرا تاکنون از اظهارنظر بیشتر دراین زمینه خودداری کرده خودداری کرده اما  یکی از مقام های وزارت دفاع استرالیا گفت که  انتظار می رود واشنگتن  عملیات اجرایی ساخت پایگاه دوم نظامی خود در استرالیا را پس از کسب تائید این برنامه از کنگره در سال جاری آغاز کند.

تنش ها میان واشنگتن و پکن از زمان به قدرت رسیدن دونالد ترامپ رئیس جمهور ایالات متحده در سال ۲۰۱۶ ، پس از آنکه وی جنگ تجاری با چین را شعله ور ساخت، افزایش یافته است . آمریکا در قریب به ۲ سال گذشته همچنین برای مقابله با چین اقدام به افزایش مانورهای نظامی با کشورهای منطقه آسیا و اقیانوسیه کرده است.

منبع: خبرگزاری ایرنا


برچسب ها : , ,
دسته بندی : اخبار , اسلایدر , سیاسی
ارسال دیدگاه