وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Saturday 18 May 2024
» اجتماعی » دولت نیوساوت‌ولز: محدودیت تازه‌ای پیش از شب سال نو اعمال نمی‌شود

تاریخ انتشار : 1400/10/03 - 8:00

دولت نیوساوت‌ولز: محدودیت تازه‌ای پیش از شب سال نو اعمال نمی‌شود

صدای استرالیا- دولت نیوساوت‌ولز اعلام کرد که به رغم رشد تعداد موارد ابتلا به اومیکرون، متعهد است که محدودیت تازه‌ای […]

دولت نیوساوت‌ولز: محدودیت تازه‌ای پیش از شب سال نو اعمال نمی‌شود

صدای استرالیا- دولت نیوساوت‌ولز اعلام کرد که به رغم رشد تعداد موارد ابتلا به اومیکرون، متعهد است که محدودیت تازه‌ای پیش از شب سال نو اعمال نکند.

استوارت آیرس، وزیر سرمایه‌گذاری و گردشگری نیوساوت‌ولز گفت: برنامه کنونی ما این است که شب سال نو را به طور عادی بگذرانیم. وی همچنین تاکید کرد که آتش‌بازی‌های سیدنی برقرار خواهد بود.

این موضوع در حالی عنوان شده که روز پنج‌شنبه ۵۷۱۵ مورد ابتلا در این ایالت ثبت شد که رکوردی تازه محسوب می‌شود. این مساله باعث شده که دومینیک پروتی، نخست‌وزیر نیوساوت‌ولز استفاده از ماسک را در محیط‌های سرپوشیده، بجز در مواقع خوردن و نوشیدن، تا ۲۷ ژانویه الزامی اعلام کند.

از روز دوشنبه نیز مراکز پذیرایی باید مقررات تراکم دو متر مربع به ازای هر نفر را رعایت کنند.

آیرس این مقررات را اقدامات منطقی و احتیاطی توصیف کرد که تا کسب اطلاعات بیشتر درباره اومیکرون، لایه حفاظتی تازه‌ای برای جامعه فراهم می‌کند.

وی روز جمعه گفت: با اطلاعاتی که از متخصصان سلامتی‌مان و همچنین اطلاعاتی که از خارج از کشور می‌رسد، می‌دانیم که این سویه از ویروس سریع‌تر در جامعه منتشر می‌شود؛ اما به نظر می‌رسد که شدت آن تا حد زیادی پایین‌تر است.

برقرار نشدن محدودیت‌های تازه به این معنی است که آتش‌بازی‌های ساعت ۹ و نیمه‌شب سیدنی طبق برنامه برگذار خواهد شد و پیش‌بینی می‌شود صدها هزار نفر برای دیدن این برنامه راهی بندرگاه شوند.

همچنین می‌توان انتظار داشت که افراد برای خوشگذرانی لحظه آغاز سال نو را در پاب‌ها، نایت‌کلاب‌ها، بارها، رستوران‌ها و سایر اماکن برگزاری رویدادها بگذرانند.

البته آیرس گفت که پیش‌بینی می‌کند به دلیل نگرانی مردم از ابتلا به کووید، تعداد افرادی که این شب را جشن می‌گیرند، کمتر از معمول خواهد بود.

وی همچنین از مردمی که قصد خوشگذرانی دارند، خواست که به منظور کاهش احتمال انتقال ویروس، به جای فضاهای سرپوشیده، در صورت امکان در اماکنی مانند حیاط‌های پشتی، پارک‌ها، پشت‌بام‌ها و بیرگاردن‌ها به تفریح و نوشیدن بپردازند.

 

منبع: ۷ نیوز


برچسب ها : , ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر
ارسال دیدگاه