وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ | Friday 29 March 2024
» اجتماعی » دولت استرالیا ظرفیت پذیرش پناه‌جویان را کاهش می‌دهد

تاریخ انتشار : 1399/07/17 - 5:38

دولت استرالیا ظرفیت پذیرش پناه‌جویان را کاهش می‌دهد

صدای استرالیا-دولت موریسون ظرفیت پذیرش پناه‌جویان بشردوستانه را به‌دلیل مشکلات ناشی از عالم‌گیری ویروس کرونا هزاران نفر کاهش می‌دهد.

دولت استرالیا ظرفیت پذیرش پناه‌جویان را کاهش می‌دهد

صدای استرالیا-دولت موریسون ظرفیت پذیرش پناه‌جویان بشردوستانه را به‌دلیل مشکلات ناشی از عالم‌گیری ویروس کرونا هزاران نفر کاهش می‌دهد.

دولت استرالیا در برنامه بودجه‌ای که روز سه‌شنبه اعلام کرد تصمیم گرفته است ویزاهای بشردوستانه را از ظرفیت ۱۸هزار و ۷۵۰ کنونی در چهارسال آینده به ۱۳هزار و ۷۵۰ کاهش دهد.

این طرح که پیش‌بینی می‌شود دست‌کم موجب یک‌میلیارد دلار صرفه‌جویی شود با مخالفت مدافعان پذیرش پناه‌جویان روبه‌رو شده است. باوجوداین، دولت اصرار دارد که تعداد ظرفیت بشردوستانه بایدکاهش یابد زیرا مسافرت‌های بین‌المللی به‌دلیل کووید-۱۹ متوقف شده و خدمات پناه‌جویان در سراسر جهان به‌طور قابل‌توجهی تحت تأثیر این مسئله قرار گرفته است.

بیشتر پناه‌جویان به استرالیا از طریق برنامه اسکان مجدد کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد پناهنده می‌شوند. به‌هررو، دولت استرالیا تاکید کرده است که میزان پذیرش بشردوستانه همه ساله مورد بازبینی قرار می‌گیرد و بنابراین، درصورت بهبود وضعیت جهانی، دولت می‌تواند سقف پذیرش را به سطح قبل از عالم‌گیری کووید- ۱۹ برگرداند.

این تغییر رتبه استرالیا را به‌عنوان سومین پذیرنده تعداد پناه‌جویان ازطریق برنامه اسکان مجدد سازمان ملل متحد بعد از ایالات متحده و کانادا حفظ خواهد کرد.

به‌گفته آلن تاج، سرپرست وزارت مهاجرت استرالیا، دولت این کشور به تمرکز بر حمایت برای پذیرش‌های بشردوستانه ادامه خواهد داد. اولویت‌بندی این برنامه حمایتی شامل کمک به افراد در یافتن کار و ارتقای مهارت‌های زبان انگلیسی آنها است.

منبع: ام‌اس‌ان


برچسب ها : , ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر
دیدگاه کاربران کل نظرات :2
  • Mohammad zia

    تاریخ : ۱۸ - مهر - ۱۳۹۹

    Please help me 6 years life to indonisa my mother is sick alwyes please help us


    پاسخ

  • emalfakhirade

    تاریخ : ۱۹ - مهر - ۱۳۹۹

    من زا وطن خود فرارکرده می خواهیم درجای هم باشیم از شما کمک می خوام


    پاسخ

ارسال دیدگاه