وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ | Tuesday 19 March 2024
» اخبار » دولت استرالیا از بازگشت اتباع تروریست خود جلوگیری می کند

تاریخ انتشار : 1397/05/19 - 15:45

دولت استرالیا از بازگشت اتباع تروریست خود جلوگیری می کند

صدای استرالیا - دولت 'مالکوم ترنبول' به منظور جلوگیری از بازگشت استرالیایی‌های تروریست از خاورمیانه به این کشور، تابعیت پنج نفر از شهروندان خود را به اتهام فعالیت های تروریستی و جنگیدن در سوریه و عراق به عنوان اعضای گروه تروریستی 'داعش'، لغو کرد.

دولت استرالیا از بازگشت اتباع تروریست خود جلوگیری می کند

صدای استرالیا – دولت استرالیا به منظور جلوگیری از بازگشت استرالیایی‌های تروریست از خاورمیانه به این کشور، تابعیت پنج نفر از شهروندان خود را به اتهام فعالیت های تروریستی و جنگیدن در سوریه و عراق به عنوان اعضای گروه تروریستی ‘داعش’، لغو کرد.

پیتر داتون، وزیر کشور استرالیا به رسانه‌های این کشور گفت: استرالیا بدون این افراد کشوری امن تر است و آنها کسانی بودند که به دلیل اقدامات تروریستی خود در خارج از کشور خلع تابعیت شدند.

به گفته وی، این پنج نفر دارای تابعیت دو گانه بودند که تابعیت استرالیایی آنها به دلیل اینکه منافع و امنیت کشور را به خطر می اندازد، پس گرفته شده و از این جامعه رانده شده اند.

وزیر کشور استرالیا بدون ذکر جزئیات بیشتری در مورد این افراد گفت که ۵ تروریست فعال در گروه داعش در گروه سنی ۲۰ تا ۳۰ سال قرار دارند و این اقدام به منظور جلوگیری از بازگشت این تروریست ها به استرالیا انجام شده است.

وی بدون ارائه آماری در مورد اتباع استرالیایی که به گروههای تروریستی در خاورمیانه پیوسته اند، افزود: تعدادی از اتباع استرالیا به گروه داعش پیوسته و در خارج از کشور همراه این گروه جنگیده اند و کانبرا از تمام قوانین و تدابیرلازم برای مقابله با آنها و جلوگیری از بازگشتشان به استرالیا استفاده خواهد کرد.

‘خالد شروف’ ۳۶ ساله اولین لبنانی-استرالیایی بود که پس از پیوستن به گروه تروریستی داعش مورد شناسایی قرار گرفت و تابعیت استرالیایی وی خلع شد.

وی به همراه خانواده خود استرالیا را در سال ۲۰۱۳ ترک کرد و به گروه تروریستی داعش در سوریه پیوست.

برخی گزارش های تایید نشده حاکی است شروف و همسرش در جریان جنگ در سوریه در سال ۲۰۱۵ کشته شدند.

تصاویر شروف و پسر وی در شبکه های اجتماعی در حالیکه سربریده یک سرباز را به دست داشتند، منتشر شده است.

منبع: ایرنا


برچسب ها : , , , ,
دسته بندی : اخبار , اسلایدر , سیاسی
ارسال دیدگاه