وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Saturday 27 April 2024
» اجتماعی » دولت استرالیا، الزام احراز هویت برای استفاده از شبکه‌های اجتماعی را بررسی می‌کند

تاریخ انتشار : 1400/01/14 - 5:53

دولت استرالیا، الزام احراز هویت برای استفاده از شبکه‌های اجتماعی را بررسی می‌کند

صدای استرالیا- دولت فدرال طرحی را در دست بررسی دارد که بر اساس آن، ساخت حساب‌های کاربری ناشناس و با […]

دولت استرالیا، الزام احراز هویت برای استفاده از شبکه‌های اجتماعی را بررسی می‌کند

صدای استرالیا- دولت فدرال طرحی را در دست بررسی دارد که بر اساس آن، ساخت حساب‌های کاربری ناشناس و با هویت جعلی، در شبکه‌های اجتماعی و وب‌سایت‌های خدمات دوست‌یابی آنلاین، ممنوع می‌شود.

بر اساس این طرح، افراد باید پیش از ایجاد حساب‌کاربری در پلتفرم‌هایی مانند فیس‌بوک، اینستاگرام، توییتر یا تیندر، مدارک شناسایی خود را از قبیل گذرنامه یا گواهینامه را ارایه کنند.

این طرح با هدف جلوگیری از آسیب‌های فضای مجازی مانند قلدری، اوباش‌گری آنلاین، آزار و سوءاستفاده جنسی پیشنهاد شده است.

طرح مذکور پس از آن ارایه شد که کمیته‌ای در پارلمان، گزارشی شوکه کننده درباره سوءاستفاده‌های آنلاین منتشر کرد. بر اساس این گزارش، مهاجمان و مجرمان بی‌نام و نشان، از شبکه‌های اجتماعی و سایت‌های دوست‌یابی برای جرایم خود استفاده می‌کنند، بدون اینکه نگران تنبیه و تعقیب باشند.

هم‌اکنون، استرالیایی‌ها برای استفاده از اکثر پلتفرم‌های آنلاین نیازی به احراز هویت ندارند؛ هرچند که برای «تایید» شدن حساب‌کاربری‌شان، باید یک آدرس ایمیل یا شماره تلفن ارایه کنند.

این بدان معنی است که مهاجمان، می‌توانند به صورت ناشناس، اقدام به آزار یا تهدید قربانیان خود کنند یا اینکه بدون ترس از گرفتار شدن، خود را به جای اشخاص دیگر جا بزنند.

گزارش کمیته مذکور پیشنهاد می‌کند: به منظور ساخت یا نگهداری از یک حساب‌کاربری موجود در شبکه‌های اجتماعی، باید به طور قانونی، از مشتریان درخواست شود که هویت خود را با کسب ۱۰۰ امتیاز شناسایی، احراز کنند؛ به همان روشی که برای استفاده از موبایل یا خرید سیم‌کارت استفاده می‌شود.

این گزارش همچنین خواستار افزایش درخور توجه مجازات‌های کیفری و جریمه برای سوءاستفاده‌های مبتنی بر فناوری به منظور بازدارندگی بیشتر در برابر رفتارهای نادرست شده است.

این گزارش که قرار است نسخه روزآمد شده‌اش در هفته‌های آینده ارایه شود، در دولت موریسون در دست بررسی است.

منبع: ۷نیوز


برچسب ها : ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر
ارسال دیدگاه