وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Friday 3 May 2024
» اخبار » ده اشتباه بزرگ هنگام سرمایه‌گذاری در املاک

تاریخ انتشار : 1401/01/18 - 4:48

ده اشتباه بزرگ هنگام سرمایه‌گذاری در املاک

صدای استرالیا– واقعیت این است که سرمایه‌گذاری روی ملک هیچ گاه صد درصد تضمین شده نیست؛ اما اگر تصمیمات‌تان را […]

ده اشتباه بزرگ هنگام سرمایه‌گذاری در املاک

صدای استرالیا– واقعیت این است که سرمایه‌گذاری روی ملک هیچ گاه صد درصد تضمین شده نیست؛ اما اگر تصمیمات‌تان را آگاهانه و محاسبه شده اتخاذ کنید، شانس موفقیت بالایی خواهید داشت.

در دوره‌ای طولانی از زمان، املاک تقریبا از تمامی دارایی‌های دیگر در استرالیا رشد قیمت بالاتری داشته‌اند و در عین حال که باید مراقب ریسک‌های احتمالی باشید، وارد شدن به بازار املاک می‌تواند بسیار ثروت‌آفرین باشد.

در ادامه ده تا از مهم‌ترین خطرات و ریسک‌های سرمایه‌گذاری در املاک و روش مدیریت آنها را تشریح می‌کنیم.

 

۱- خرید بر اساس احساسات

ساده‌ترین راه برای اتخاذ تصمیمات سرمایه‌گذاری‌های نامناسب، این است که به جای مغزتان، با قلب‌تان تصمیم بگیرید.

باید بدانید که سرمایه‌گذاری روی ملک هم مانند یک کسب‌وکار است که باید تمامی عوامل دخیل در آن را به دقت بسنجید. تصمیم‌گیری‌های فوری بر اساس نظر دیگران یا احساسات، ریسک نتیجه نامناسب و ضرر کردن را افزایش می‌دهد.

 

۲- خرید ملک در محله خودتان

بهترین فرصت‌ها برای رشد سرمایه، معمولا در مناطقی که شما زندگی می‌کنید پیدا نمی‌شود. اگر در سراسر استرالیا بیش از ۱۰ هزار بازار املاک وجود داشته باشد، از نظر آماری احتمال اینکه خرید خانه‌ای در همسایگی شما بهترین انتخاب باشد، بسیار پایین است.

با بررسی کل کشور و پیدا کردن مناطقی که بر اساس فاکتورهایی مانند عرضه و تقاضا و عوامل بنیادی در صدر فهرست انتخاب‌ها قرار می‌گیرند، به خودتان شانس بیشتری برای موفقیت و به حداقل رساندن ریسک می‌دهید.

 

۳- رفتن به دنبال نقطه‌های داغ

همه دوست دارند در مورد املاک نظر بدهند. اما تعداد اندکی از افرادی که نظر می‌دهند، متخصص هستند و در مورد نظرات‌شان مسوولیت می‌پذیرند. روی عوامل بنیادی یا زمینه‌های خاص تمرکز کنید و کمتر نگران نقاط به اصطلاح داغ یا پرطرفدار و نظر دهندگان باشید. اینها حرف‌ها فقط «نظر» هستند و داده و تحقیقی پشت‌شان نیست.

۴- اتکا و اعتماد به مشاور املاک‌های خوش برخورد

هرچند که استفاده از مشاوران املاک می‌تواند بسیار کمک‌کننده باشد؛ اما یادتان باشد که آنها برای فروشنده کار می‌کنند و هدف‌شان این است که بهترین خدمت را به فروشنده به عنوان مشتری‌شان انجام بدهند.

همین مساله در مورد مشاوران خریدار غیر مستقل نیز صدق می‌کند که عمدتا برای سازندگان کار می‌کنند. بنابراین در هر سرمایه‌گذاری دقت لازم را به خرج بدهید یا از یک مشاور مستقل واقعی کمک بگیرید.

 

۵- نداشتن اهداف یا استراتژی بلندمدت

اگر سرمایه‌گذاری در املاک را به عنوان یک کسب‌وکار در نظر دارید، پس ابتدا باید یک هدف تعیین کنید و برای رسیدن به آن برنامه‌ریزی انجام دهید. اکثر افراد وقتی پولی به دست‌شان می‌رسد، به طور منفعلانه به خرید ملک می‌پردازند.

بنابراین اول برنامه‌ریزی کنید و بعد به طور فعال به دنبال املاکی بگردید که منطق با معیارهای سرمایه‌گذاری شما باشند.

 

۶- در نظر نگرفتن ریسک‌های سرمایه‌گذاری

هر ملکی، تعدادی ریسک هم دارد؛ ریسک‌هایی مانند خالی بودن، مستاجران بد یا حتی افزایش نرخ بهره. خوشبختانه، می‌توانید با انجام تحقیقات و استفاده از کمک افراد حرفه‌ای، این ریسک‌ها را به حداقل برسانید. مهم این است که این ریسک‌ها را بشناسید و بپذیرید و روش کاستن آنها را فرابگیرید، نه اینکه به آنها بی‌توجه باشید.

۷- فراموش کردن دلیل و هدف

بسیاری از ما روی املاک سرمایه‌گذاری می‌کنیم یا اندوخته‌ای دست و پا کنیم و نیازی نباشد به شغل‌مان وابسته باشیم. این مساله می‌تواند به راحتی فراموش‌مان شود و به همین دلیل هم هست که نیاز به هدف و برنامه‌ریزی پیش از انجام سرمایه‌گذاری داریم. اگر به طور منفعلانه به خرید املاک بپردازید، احتمال اینکه به هدف‌تان برسید کم است؛ زیرا فقط بر اساس شانس و اقبال اقدام کرده‌اید.

۸- همه بدهی‌ها بد نیستند؛ مثل کلسترول

همه شنیده‌ایم که بدهی دردسر است. اما همین بدهی اگر به درستی استفاده شود؛ قدرت مانور زیادی به شما خواهد داد.

در واقع هم بدهی خوب داریم و هم بدهی بد. نکته جالب در مورد املاک این است که می‌توانید دارایی بزرگی را با مقدار کمی از بدهی سرمایه‌ای مدیریت کنید. این موضوع به شما کمک می‌کند که سریع‌تر، ثروت‌آفرینی کنید. در طرف مقابل نیز، اگر از بدهی برای دارایی‌ها یا خرید‌هایی استفاده کنید که در طول زمان از ارزش‌شان کاسته می‌شود، به سرعت با مشکل مواجه خواهید شد.

۹- خرید بر اساس نوسان‌های قیمتی کوتاه‌مدت

سرمایه‌گذاران، و مردم به طور عام، اغلب به اتفاقات و رویدادهای حال حاضر واکنش نشان می‌دهند. اما کلید موفقیت در بازار املاک این است که رویکردی بلندمدت داشته باشید و شایعات و وقایع کوتاه مدت را نادیده بگیرید. ارزش املاک در طول زمان افزایش پیدا می‌کند و اگر شما برنامه مناسبی داشته باشید و بلندمدت فکر کنید، از تبدیل شدن به یک سفته‌باز ملک فاصله می‌گیرید و به یک سرمایه‌گذاری واقعی بدل خواهید شد.

 

۱۰- انجام کارها به تنهایی

بیش از ۹۰ درصد از سرمایه گذاران ملک هرگز بیش از یک یا دو ملک را خریداری نمی‌کنند. دلیل‌اش این است که کارشان را با برنامه شروع نمی‌کنند و برای خودشان زمینه گسترش سبد سهام را فراهم نمی‌کنند. بنابراین عاقلانه‌ است که روی جمع کردن تیمی از متخصصان تمرکز کنید تا شما را در این مسیر راهنمایی کنند. با کمک این متخصصان یک هدف تعیین و سپس برای آن برنامه‌ریزی کنید. این روش به شما امکان می‌دهد که از نظر مالی، به هر جایی که می‌خواهید، برسید.
در نهایت اینکه باید دانست در هر نوع سرمایه‌گذاری، خطرات و تله‌هایی وجود دارد. اما اگر آنها را بشناسید، می‌توانید از میان آنها به سلامت عبور کنید. با دقت کافی و داشتن تیم مناسب، شما هم می‌توانید از طریق سرمایه‌گذاری روی املاک ثروت‌آفرینی کنید. این کار، آنقدرها هم که مردم می‌گویند، سخت نیست.

منبع: news.com.au


برچسب ها : , ,
دسته بندی : اخبار , اسلایدر , اقتصادی
ارسال دیدگاه