وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ | Friday 29 March 2024
» اجتماعی » دستگیری دو ایرانی در سیدنی به اتهام قاچاق شیشه به استرالیا

تاریخ انتشار : 1399/02/06 - 1:44

دستگیری دو ایرانی در سیدنی به اتهام قاچاق شیشه به استرالیا

صدای استرالیا- پلیس استرالیا از دستگیری دو ایرانی به اتهام تلاش برای قاچاق ماده مخدر شیشه به ارزش 80 میلیون دلار به استرالیا خبر داد.


صدای استرالیا- پلیس استرالیا از دستگیری دو ایرانی به اتهام تلاش برای قاچاق ماده مخدر شیشه به ارزش ۸۰ میلیون دلار به استرالیا خبر داد.

پلیس فدرال استرالیا با همکاری اداره مرزبانی این کشور محموله حاوی مواد مخدری که از مبدا ایران به استرالیا ارسال شده بود را رهگیری کرده و موفق به دستگیری دو نفر در این رابطه شدند.

به گفته پلیس استرالیا، محموله مورد نظر در نگاه اول تنها یک پالت بزرگ از بطری‌های ۱٫۵ لیتری آب معدنی به نظر می‌آمد، اما بررسی‌ها نشان داد که این محموله که اوایل ماه از مبدا ایران وارد استرالیا شده‌بود، حاوی ۱۶۰ لیتر متیل‌آمفتامین مایع به ارزش ۸۰ میلیون دلار بود.

افسران مرزی پس از دریافت گزارشی از کارآگاهان پلیس نیوساوت‌ولز مبنی بر ورود حجم قابل توجهی از مواد مخدر قاچاق به سواحل استرالیا، درانتظار ورود این بسته به مرزهای کشور بودند.

محموله حاوی چهار کانتینر باری ۴۰ فوتی بود که ظاهرا لابه لای این آب معدنی‌ها جاسازی شده بود. اما نیروهای پلیس توانستند در میان ۱۷ پالت آب معدنی ۹۹ بطری کشف کنند که حاوی متیل‌آمفتامین مایع بودند.

جان واتسون فرمانده و کارآگاه ارشد بخش مواد مخدر و سلاح گرم پلیس نیوساوت‌ولز گفت مصادره این محموله نه تنها به خاطر حجم زیاد بار، بلکه به دلیل ارزش دلاری بالای آن نیز از اهمیت زیادی برخوردار است. به گفته او درصورتی که عملیات مصادره موفقیت آمیز نبود، انتظار داشتیم این مواد در عرض چند روز در خیابان‌ها توزیع شوند.

پلیس با همکاری نیروهای پلیس فدرال، روز پنجشنبه فرایند تحویل کنترل‌شده این مواد تحت نظارت مخفیانه خود را به انباری تجاری واقع در اولد‌ گیلفورد در غرب سیدنی تحت نظر داشت. پیش از ورورد پلیس، در انبار دو مرد در حین خارج کردن مواد مخدر از درون بسته‌های آب معدنی مشاهده شدند. مجید.ع  ۴۸ ساله و مهران.ن ۳۳ ساله به اتهام واردات و در اختیار داشتن حجم بالایی از مواد مخدر و تهیه مواد غیرقانونی دستگیر شدند.

روز جمعه ۲۴ آوریل درخواست وثیقه هردونفر در دادگاه محلی لیورپول رد شد و هنوز دادخواست رسمی علیه آنها مطرح نشده‌‌است. دادگاه بعدی دو متهم ۱۷ ژوئن برگزار خواهد شد.

فرمانده واتسون ادعا می‌کند دو مرد از روسای گروهی هستند که برای انجام واردات تجاری با گروه‌های تبهکاری سازمان‌یافته در ایران همکاری دارند. به گفته او دو متهم تجهیزات و توانایی‌های لازم برای سازماندهی واردات، سازماندهی تاسیسات و استخراج مواد مخدر طی چند روز را داشتند. آنها تصمیم گرفتند این عملیات را در استانی که تحت قرنطینه‌ است انجام دهند. آنها انتخاب کردند تا تحت پوشش واردات آب واردات قانونی انجام دهند.

بن مک‌کیلان کارآگاه ارشد پلیس فدرال گفت واردات مواد مخدری مانند متیل‌آمفتامین از خاورمیانه در سال‌های اخیر افزایش پیدا کرده‌‌است. دفتر مواد مخدر و جرائم سازمان ملل متحد متوجه افزایش تولید و مصادره متیل‌آمفتامین در ایران و کشورهای همسایه مانند افغانستان شده‌اند. به گفته او پلیس فدرال استرالیا با مقامات ایرانی در ارتباط است اما ایران همواره برای حفظ ارتباطات کشور سختی بوده‌است و در بیشتر موارد دیپلماسی تحت هدایت پلیس تاثیرگذاری بیشتری دارد.

گری لو فرمانده منطقه‌ای پلیس مرزی نیوساوت‌ولز می‌گوید نیروهای پلیس از فناوری پرتو ایکس و سگ‌های ردیاب استفاده کرده‌است. به گفته او معمولا برای یافتن واردات قاچاق در ابعاد بزرگ باید به دنبال سوزن در انبار کاه باشیم.

این کشف پس از مصادره محموله‌ای یک تنی از متیل‌آمفتامین از یک کشتی که هفته گذشته در نزدیکی دریاچه مک‌کوایر متوقف شده بود، انجام گرفت. به گفته پلیس این کشتی به نام لافایت باری از مواد مخدر را به همراه داشت و دو مرد به اتهام واردات مواد مخدر در این رابطه دستگیر شدند.

منبع: سیدنی مورنینگ هرالد


برچسب ها : , , ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر , پیشنهاد سردبیر
ارسال دیدگاه