وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ | Thursday 18 April 2024
» اخبار » درخواست جدید اوکراین از استرالیا: لطفا هاوکی به ما بدهید

تاریخ انتشار : 1402/01/25 - 7:39

درخواست جدید اوکراین از استرالیا: لطفا هاوکی به ما بدهید

صدای استرالیا - اوکراین از استرالیا خواست که طیف جدیدی از خودروهای زرهی ساخت خود را برای کمک به مقابله با تهاجم روسیه به این کشور ارسال کند.


صدای استرالیا – اوکراین از استرالیا خواست که طیف جدیدی از خودروهای زرهی ساخت خود را برای کمک به مقابله با تهاجم روسیه به این کشور ارسال کند.

در یک ویدئوی پرانرژی که روز سه‌شنبه در رسانه‌های اجتماعی منتشر شد، وزارت دفاع اوکراین از آنتونی آلبانیزی نخست‌وزیر استرالیا خواست که خودروی زرهی هاوکی (Hawkei) را به اوکراین ارسال کند.

این ویدئو همراه با موسیقی Back in Black گروه استرالیایی AC/DC و با یک اعتراف آغاز می‌شود: “ما عاشق خودروهای زرهی ساخت استرالیا هستیم.”

در ادامه این ویدئو گفته می‌شود: از زمانی که دوستان استرالیایی ما در سال گذشته به ما خودروی زرهی بوش‌مستر را دادند، سربازان ما از اینکه چقدر این تجهیزات برای شکست دادن روس‌ها عالی هستند، سر از پا نمی‌شناسند.

استرالیا تاکنون ده‌ها بوش‌مستر را همراه با سایر سلاح‌ها و کمک‌ها برای کمک به سربازان اوکراینی به منظور مقاومت در برابر تهاجم ولادیمیر پوتین ارسال کرده است.

وزارت دفاع اوکراین در توییتی نوشت: سربازان ما بوش‌مسترهای استرالیایی را دوست دارند اما اکنون آنها یک دوست جدید دارند: هاوکی. این دو (بوش‌مستر و هاوکی) در میدان نبرد با هم تطابق کامل خواهند داشت. ما از اتحاد مجدد آنها (بوش‌مستر و هاوکی) در اوکراین قدردانی خواهیم کرد.

نام هاوکی از بزرگترین مار بومی استرالیا در گونه‌های آکانتوفیس هاوکی گرفته شده که یکی از کشنده‌ترین مارهای جهان است.

شرکت استرالیایی تالس، سازنده هاوکی می‌گوید که این خودروی زرهی محافظت و تحرکی مثال‌زدنی را همراه با ظرفیت ترابری و قدرت بالا ارائه می‌دهد. این شرکت در حال برنامه‌ریزی برای تحویل ۱۱۰۰ دستگاه هاوکی به نیروی دفاعی استرالیا است.

سخنگوی وزیر دفاع استرالیا گفت که دولت استرالیا به بررسی واکنش خود به وضعیت اوکراین ادامه خواهد داد.

وزارت دفاع استرالیا هم در بیانیه‌ای اعلام کرد: همانطور که معاون نخست‌وزیر گفته، استرالیا در طول این درگیری در کنار اوکراین خواهد بود تا اوکراین در موقعیتی باشد که بتواند نتیجه این درگیری را براساس شرایط خود تعیین کند و دولت استرالیا متعهد به ارائه کمک به اوکراین است.

منبع: ۹ نیوز


برچسب ها : , , ,
دسته بندی : اخبار , اسلایدر , سیاسی , پیشنهاد سردبیر
ارسال دیدگاه