وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| چهارشنبه ۶ تیر ۱۴۰۳ | Wednesday 26 June 2024
» اجتماعی » درخواست برای ممنوعیت فروش محصولات مد که با نیروهای کار اجباری تولید شده‌‌اند

تاریخ انتشار : 1403/03/28 - 5:54

درخواست برای ممنوعیت فروش محصولات مد که با نیروهای کار اجباری تولید شده‌‌اند

صدای استرالیا- با افزایش فشارهای زندگی و اقبال عمومی به خرید از خرده‌فروشان البسه بسیار ارزان، حامیان حقوق بشر خواستار تطبیق قوانین استرالیا با بقیه دنیا در این زمینه هستند.


صدای استرالیا- با افزایش فشارهای زندگی و اقبال عمومی به خرید از خرده‌فروشان البسه بسیار ارزان، حامیان حقوق بشر خواستار تطبیق قوانین استرالیا با بقیه دنیا در این زمینه هستند.

طبق تحقیقات روی مورگان، خرده‌فروشی چینی «شین» و غول تجارت الکترونیک «تمو»، با ۸۰۰ هزار و یک میلیون و ۲۶۰ هزار خریدار در استرالیا هر ماه محبوبیت خود را افزایش می‌دهند.

اما نگرانی‌هایی در مورد عملکرد برخی از شرکت‌های «فست فشن» مطرح شده است که اتحادیه اروپا و ایالات متحده را به ممنوعیت واردات کالاهای ساخته‌ شده با شیوه‌های ضعیف حقوق بشر سوق داده است.

پروفسور جاستین نولان، مدیر مؤسسه حقوق بشر استرالیا در دانشگاه نیوساوت ولز، می‌گوید: در حالی که مد سریع پدیده‌ای جدید نیست و مکانی برای عرضه انواع مختلف مد وجود دارد، ملاحظات اخلاقی باید در نظر گرفته شود.

نولان گفت: به دلیل نحوه تولید این کالاها آنچه در اینجا شاهد آن هستیم، کاهش واقعی برندهای جهانی و برندهای استرالیایی در این صنعت است. آنها کیفیت تولیدی بسیار پایینی دارند، دستمزدهای پایینی دارند و به این ترتیب می‌توانند برندهای دیگر را پایین بیاورند و برخی از این کالاها از پشت بردگان به دست می آیند.

استرالیا از سال ۲۰۱۸ قانون برده‌داری مدرن دارد که شرکت‌ها را ملزم می‌کند تا در مورد خطرات برده‌داری مدرن در زنجیره تامین خود گزارش دهند.

نولان گفت، با اینکه تعهد داشتن و گزارش دهی مثبت است اما قانون به اندازه کافی پیش نمی‌رود.

به گفته وی مناطق دیگر قوانینی دارند که واردات این کالاها را که با کار اجباری ساخته شده‌اند ممنوع می‌کند.

شین قبلا به شرایط بد کاری و شرایط ناپایدار محیطی در زنجیره تامین خود متهم شده بود.

منبع: ۹ نیوز


برچسب ها : ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر , پیشنهاد سردبیر
ارسال دیدگاه