وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Saturday 4 May 2024
» اجتماعی » درخواست برای افزایش دو برابری جلسات روانشناسی تحت مدیکر

تاریخ انتشار : 1402/11/05 - 1:05

درخواست برای افزایش دو برابری جلسات روانشناسی تحت مدیکر

صدای استرالیا - هم‌زمان با بحران و افزایش هزینه‌های زندگی، روانشناسان از دولت فدرال استرالیا خواسته‌اند تا  تعداد جلسات روانشناسی یارانه‌ای را که افراد می‌توانند به آن دسترسی داشته باشند دو برابر کند.

دلخوری پزشکان عمومی از سیستم صورتحساب انبوه: دیگر با مدیکر کار نمی‌کنیم

صدای استرالیا – هم‌زمان با بحران و افزایش هزینه‌های زندگی، روانشناسان از دولت فدرال استرالیا خواسته‌اند تا  تعداد جلسات روانشناسی یارانه‌ای را که افراد می‌توانند به آن دسترسی داشته باشند دو برابر کند.

آنها همچنین خواستار کاهش فاصله هزینه‌های جلسات مشاوره روانشناسی آزاد با جلسات برخوردار از یارانه هستند تا افراد بیشتری بتوانند از این خدمات استفاده کنند.

انجمن روان‌شناسان استرالیا از دولت فدرال می‌خواهد که تخفیف مدیکر را بیش از ۵۰ دلار برای برخی از جلسات در نظر بگیرد و تعداد جلسات یارانه‌ای را از ۱۰ به ۲۰ جلسه افزایش دهد.

این درخواست در پی آن صورت گرفته که آمار خودکشی و خودآزاری که توسط موسسه بهداشت و رفاه استرالیا منتشر شده نشان می‌دهد در سال ۲۰۲۲ در نیوساوت‌ولز، کوئینزلند و ویکتوریا با افزایش موارد یاد شده رو‌به‌رو بوده‌ایم.

با یک طرح مراقبت از سلامت روان که توسط پزشک عمومی تایید شده است، بیماران می‌توانند با یک روانشناس عمومی یک تخفیف ۹۳ دلاری مدیکر دریافت کنند. این تخفیف به ۱۳۷ دلار در هر جلسه با یک روانشناس بالینی افزایش می‌یابد – یک روانشناس با آموزش بیشتر برای تخصص در یک زمینه خاص. ‌

بسیاری از روانشناسان طبق جدول هزینه‌های توصیه شده انجمن روانشناسی استرالیا حدود ۳۰۰ دلار در هر جلسه دریافت می‌کنند و کارلی دوبر، مدیر انجمن روانشناسان استرالیا می‌گوید که تخفیف باید حداقل به ۱۵۰ دلار برای هر دو نوع روانشناس برسد.

تحقیقات به ما می‌گوید، به طور کلی، استرالیایی‌ها نسبت به سال گذشته و سال‌های قبل از آن، ناراحتی روانی بیشتری را احساس می‌کنند.

دوبر می‌گوید: هزینه‌های زندگی افراد بیشتری را از نظر مالی تحت فشار قرار داده است و آنها را مجبور کرده است تصمیمات دشواری در مورد اینکه پولشان در چه راهی خرج می‌شود، اتخاذ کنند. متأسفانه، این بدان معناست که مردم یا در حال کم کردن هزینه‌های درمان روانی خود هستند یا به طور کلی دیگر در این جلسات شرکت نمی‌کنند.

مدیر اجرایی انجمن روانشناسی استرالیا، دکتر زنا برگس، گفت که این ۱۰ جلسه باید برای افرادی که دارای شرایط خفیف مشکلات روان هستند باقی بماند در حالی که ۲۰ جلسه باید برای کسانی که “مشکلات پیچیده تر” دارند ارائه شود.

او گفت: در حالی که دولت گام‌های مثبتی برداشته است، اما برای اطمینان از اینکه استرالیایی‌ها، به‌ویژه آنهایی که نیازهای پیچیده دارند و محروم‌ترین افراد ما هستند، می‌توانند برای درمان بیماری‌های روانی خود به کارت مدیکر خود و نه کارت اعتباری خود تکیه کنند، توجه بسیار بیشتری نیاز است.

علاوه بر افزایش تخفیف برای بیماران، دولت فدرال باید با ایالت‌ها همکاری کند تا روانشناسان بیشتری در مناطق مورد نیاز کار کنند و همچنین روی روانشناسان بیشتری در مدارس سرمایه گذاری کند تا بتوانیم از جوان‌ترین استرالیایی‌ها بهتر حمایت کنیم.

منبع: گاردین


برچسب ها : , ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر , پیشنهاد سردبیر
ارسال دیدگاه