وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ | Friday 29 March 2024
» اجتماعی » دبیرکل سازمان بهداشت جهانی: شیوع کرونا به مرحله همه‌گیری جهانی رسیده است

تاریخ انتشار : 1398/12/22 - 12:27

دبیرکل سازمان بهداشت جهانی: شیوع کرونا به مرحله همه‌گیری جهانی رسیده است

صدای استرالیا- دبیرکل سازمان بهداشت جهانی اعلام کرد که کووید ۱۹ به مرحله همه‌گیری جهانی رسیده است.

دبیرکل سازمان بهداشت جهانی: شیوع کرونا به مرحله همه‌گیری جهانی رسیده است

صدای استرالیا– دبیرکل سازمان بهداشت جهانی اعلام کرد که کووید ۱۹ به مرحله همه‌گیری جهانی رسیده است.

تدروس آدهانوم در نشستی خبری در ژنو گفت: “همه کشورها می‌توانند روند همه‌گیری این بیماری را تغییر دهند.”

آقای آدهانوم در ادامه افزوده: “ما به شدت نگران سطوح هشداردهنده شیوع و شدت و همچنین سطوح هشداردهنده بی‌عملی هستیم.”

دبیرکل سازمان بهداشت جهانی همچنین تاکید کرده که “همه‌گیری واژه‌ای نیست که بدون توجه و به سادگی استفاده شود. این واژه‌ای است که اگر اشتباه از آن استفاده شود می‌تواند سبب هراس بی‌دلیل یا پذیرش غیرموجه آن باشد که مبارزه پایان یافته و منجر به مرگ و رنج غیرضروری شود.”

به گفته این مقام بین المللی “کشورها باید تدابیر مهاجرتی و مهار را در نظر بگیرند ولی مهار باید ستون اصلی باشد.”

کرونا در ایران

مایک ریان، مدیر اجرایی این سازمان هم اعلام کرده که “۴۰ هزار کیت آزمایش برای ایران طی ۲۴ ساعت گذشته ارسال شده است ولی عرضه بسیار بسیار کم است و تلاش می‌شود تا منابعی دیگر یافت شود.”

رئیس برنامه فوریت‌های سلامت سازمان بهداشت جهانی گفته که ایران و ایتالیا در حال حاضر در خط مقدم ویروس کرونا هستند ولی کشورهای دیگر به زودی در چنین شرایطی قرار می‌گیرند.

آقای رایان در ادامه گفته که “استفاده از واژه همه‌گیری تعریفی از وضعیت است و آنچه که ما انجام می‌دهیم را تغییر نمی‌دهد.” وی همچنین یادآور شده که “وضعیت در ایران بسیار جدی بوده و این سازمان می‌خواهد شاهد نظارت بیشتر و مراقبت بیشتر از بیماران باشد.

مسوولان سازمان بهداشت جهانی می‌گویند که ایران باوجود فقدان امکانات کافی در رابطه با مقابله با ویروس کرونا به خوبی اقدام کرده است.

عملکرد ایران در مورد کرونا

آقای رایان در پاسخ به این پرسش که دلیل ارزیابی مثبت او از عملکرد دولت ایران چیست به “وجود یک رویکرد دولتی و هماهنگی بین دولت و زیر مجموعه‌هایش در یک راهبرد منسجم” اشاره کرده و توضیح داده: “نظارت‌ها به‌منظور تشخیص موارد ابتلا و همچنین آزمایش‌ها بیش‌تر شده و این امر با هماهنگی با ما اتفاق افتاده است.”

وی همچنین در رابطه با کمک‌های ارایه شده به دولت ایران گفته: “چین ۴۰ هزار کیت آزمایش به ایران داد. ما حدود ۱۰۰ هزار کیت آزمایش را دو هفته پیش به آنها دادیم. هم ما و هم چین به ایران لباس‌های محافظتی داده‌ایم. ولی به روشنی گفته‌ایم که تجهیزاتی که ایران دارد بسیار اندک است.” آقای رایان گفته که ایران با کمبود ماسک اکسیژن رو به روست.

رئیس برنامه فوریت‌های سلامت سازمان بهداشت جهانی تاکید کرده که تعریف شیوع کرونا به عنوان بیماری همه‌گیر “چیزی جز اقداماتی تهاجمی‌تر و شدیدتر” در مقابله با این ویروس نیست.

آقای ریان از “عدم مقاومت” در نظام بهداشت عمومی برخی از کشورها یاد کرده و خواستار نظارت بیش‌تر ، تماس با سازمان بهداشت جهانی و بهتر کردن آنچه که این سازمان انجام می‌دهد شده است.

منبع: بی بی سی فارسی


برچسب ها : , ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر
ارسال دیدگاه