وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Sunday 28 April 2024
» اخبار » دانشگاه نیوساوت‌ولز در مورد دخالت دولت‌های خارجی در دانشگاه هشدار داد

تاریخ انتشار : 1402/05/27 - 3:23

دانشگاه نیوساوت‌ولز در مورد دخالت دولت‌های خارجی در دانشگاه هشدار داد

صدای استرالیا- دانشگاه نیوساوت‌ولز از دانشجویان و استادان دانشگاه خواست که در صورت مشاهده هر گونه دخالت دولت‌های خارجی در کلاس، مورد را گزارش کنند.


صدای استرالیا- دانشگاه نیوساوت‌ولز از دانشجویان و استادان دانشگاه خواست که در صورت مشاهده هر گونه دخالت دولت‌های خارجی در کلاس، مورد را گزارش کنند.

گروه‌های حقوق بشر هشدار می‌دهند که آزادی بیان و آزادی علمی به طور فزاینده‌ای در معرض تهدید است.

این دانشگاه در ایمیل‌هایی که در ماه‌های ژوئن و جولای ارسال شده، با اشاره به گزارش‌های دیده‌بان حقوق بشر مبنی بر اینکه گروه‌های طرفدار پکن، سعی در ارعاب منتقدان حزب کمونیست چین را دارند، از دانشجویان و کارکنان دانشگاه خواست که هر گونه شکایتی از چنین دخالت‌هایی را مطرح کنند.

دانشگاه نیوساوت‌ولز به دانشجویان هشدار داده که که آزار و اذیت یا تهدید کارکنان و دانشجویان، و همچنین گزارش نظرات و رفتار آنها به دولت‌های خارجی، نقض آیین‌نامه‌های رفتاری دانشگاه است.

پروفسور جورج ویلیامز، معاون معاون رییس این دانشگاه تایید کرد که از زمان شروع این کمپین اطلاع‌رسانی، گزارش‌هایی از آزار و اذیت و ارعاب کارکنان و دانشجویان دریافت شده است.

دانشگاه نیوساوت‌ولز به منظور رعایت حریم خصوصی، از افشای تعداد شکایات دریافت شده و تنبیهات احتمالی درنظر گرفته شده برای خاطیان خودداری کرده است.

دانیلا گاوشون، مدیر دیده‌بان حقوق بشر استرالیا گفت: اکنون که مرزها باز شده و محدودیت‌های کووید-۱۹ نیز پایان یافته است، دانشگاه‌ها باید آزادی بیان و اقدامات ضد مداخله خارجی خود را تقویت کنند.

وی با بیان اینکه دیده‌بان حقوق‌ بشر در این زمینه مشغول همکاری با دانشگاه‌هاست، افزود: آزادی بیان و آزادی دانشگاهی، سنگ بنای آزادی هستند و نباید در معرض خطر قرار بگیرند.

در همین حال طبق گزارش دانشگاه سیدنی شکایات در مورد تجاوز به آزادی بیان یا آزادی دانشگاهی از پنج مورد در سال ۲۰۲۱ به ۲۵ مورد در سال ۲۰۲۲ افزایش یافته و در مدت سپری شده از سال ۲۰۲۳ نیز ۱۵ شکایت به ثبت رسیده است؛ اما بنا به اعلام این دانشگاه، از اینکه شکایات مذکور مستقیما به مداخله خارحی مرتبط باشد، اطلاعی ندارد.

سخنگوی دانشگاه گفت: ارتباطات پیشگیرانه با دانشجویان در مورد آزادی بیان و مداخله خارجی را قبل از تبدیل شدن به معضل در اولویت قرار داده‌ایم.

به گفته وی، به دانشجویان بین‌المللی این دانشگاه، آموزش رو‌ در رو در مورد آزادی بیان،

او گفت که به دانشجویان بین المللی در مورد آزادی بیان و فضای جامعه استرالیا آموزش چهره به چهره داده می‌شود.

سخنگوی دانشگاه فناوری سیدنی نیز گفت که این موسسه هیچ شکایتی در رابطه با آزادی بیان در سال ۲۰۲۱ یا ۲۰۲۲ دریافت نکرده است.

منبع: روزنامه ایج


برچسب ها : , ,
دسته بندی : اخبار , اسلایدر , سیاسی , پیشنهاد سردبیر
ارسال دیدگاه