وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Saturday 18 May 2024
» اجتماعی » داستان مردی که به همراه سگش، ارتباطات را در استرالیا متحول کرد

تاریخ انتشار : 1402/05/17 - 12:32

داستان مردی که به همراه سگش، ارتباطات را در استرالیا متحول کرد

صدای استرالیا– ده‌ها سال پیش از آغاز دوره اینترنت و دستگاه‌های هوشمند، زمانی که فقط تلفن ثابت و سیمی وجود […]

داستان مردی که به همراه سگش، ارتباطات را در استرالیا متحول کرد

صدای استرالیا– ده‌ها سال پیش از آغاز دوره اینترنت و دستگاه‌های هوشمند، زمانی که فقط تلفن ثابت و سیمی وجود داشت، برقراری ارتباط خانه‌ها در استرالیا فرایند و کسب‌وکاری سخت و زمان‌بر بود.

اما یک مرد به همراه سگش، در این فرایند تحولی انقلابی به وجود آورد و اکنون که نزدیک به ۵۰ سال از آن زمان گذشته، این نوآوری به نام این فرد شناخته می‌شود.

جف کینگ که یک متخصص ارتباطات راه دور بود، در دهه ۱۹۷۰ میلادی به سگش تافی آموزش داد که کابل‌های تلفن را از فضاهای تنگ و باریک عبور دهد و کاری را که برای تکنیسین‌ها چند ساعت زمان می‌برد، در چند دقیقه به انجام می‌رساند.

تافی یک سگ معمولی نبود و کینگ که اکنون ۹۶ سال سن دارد و دالسی، همسر ۷۳ ساله‌اش، فورا متوجه توانایی‌های این سگ تریر شدند.

داستان مردی که به همراه سگش، ارتباطات را در استرالیا متحول کرد

این مرد و سگش به همراه هم، تعدادی از نمادین‌ترین ساختمان‌های آدلاید را به این طریق سیم‌کشی و به تلفن متصل کردند که از آن جمله می‌توان به بیمارستان ملکه ویکتوریا، ساختمان ABC و حتی زندان یاتالا اشاره کرد.

اما تافی در زندان یاتالا به دلیل نداشتن عضویت در اتحادیه اجازه کار نداشت. بنابراین، جف کینگ همان شب تافی را به جلسه اتحادیه مخابرات برد.

کینگ می‌گوید که در آن جلسه رای‌گیری شد و با رای اکثریت، تافی به اولین سگی تبدیل شد که کارت عضویت اتحادیه را به دست آورد.

به گفته کینگ، با داشتن این کارت عضویت دیگر کسی نمی‌توانست تافی را از ورود به ساختمان‌های محل کار منع کند. زیرا او رسما یک سگ کارگر بود.

ببا برانت، مالک گروه خدماتی تلستا می‌گوید: این دو در زمانی که ما در حال تغییر فناوری از تلگراف به تلفن بودیم، واقعا در توسعه ارتباطات موثر بودند. 

کینگ می‌گوید: غم‌انگیزنرین روز زندگی من زمانی بود که تافی کوچولو باید ما را ترک می‌کرد.

این اتفاق در سال ۱۹۷۸ افتاد؛ یعنی یک سال پس از آنکه جف و تافی، هر دو از شغلی که دوستش داشتند، بازنشسته شدند.

منبع: ۹ نیوز


برچسب ها : ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر
ارسال دیدگاه