وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ | Thursday 28 March 2024
» اخبار » خشکسالی دوسوم کوئینزلند را در بر گرفت

تاریخ انتشار : 1398/09/21 - 11:59

خشکسالی دوسوم کوئینزلند را در بر گرفت

صدای استرالیا– خشکسالی در ایالت کوئینزلند افزایش یافته و هم اکنون نزدیک به ۷۰ درصد از مساحت این ایالت را […]

خشکسالی دوسوم کوئینزلند را در بر گرفت

صدای استرالیا– خشکسالی در ایالت کوئینزلند افزایش یافته و هم اکنون نزدیک به ۷۰ درصد از مساحت این ایالت را در بر گرفته است.

با گسترش خشکسالی در کوئینزلند مقامات این ایالت بسته های حمایتی خود از کشاروزان را افزایش داده و هشت بیانیه جدید را در خصوص افزایش حمایت‌های مالی از کشاورزان و تولیدکنندگان منتشر کردند.

در روزهای اخیر هشت ناحیه که همگی آنها در محدوده جنوب شرقی کوئینزلند قرار دارند به لیست جوامع خشکی زده ایالتی افزوده شده‌اند. این به معنای آن است که ۶۷٫۴ درصد از ایالت کوئینزلند اکنون بصورت رسمی گرفتار خشکسالی شده است. از این میان ۴۱ شورا بصورت کامل گرفتار این بحران هستند و چهار شورای دیگر نیز اعلام کرده اند بخش هایی از خاک آنها گرفتار خشکسالی است.

شهرهای که به لیست شهرهای خشک اضافه شده‌اند

آخرین محل هایی که به لیست مناطق گرفتار خشکسالی اضافه شده اند شامل: نوسا، ساحل گلد، سانشاین کوست، ردلندز، لوگان، جیمپی و فراسر کوست می‌شوند.

بر اساس تصمیم دولت محلی، تولید کنندگانی که در مناطق گرفتار خشکسالی هستند و نیمی از درآمد خود را از زمین کشاورزی کسب می‌کردند اکنون مستحق دریافت کمک‌های مالی هستند. این کمک‌ها شامل سوبسید (یارانه) آب و حمل و نقل می‌شود.

مارک فورنر وزیر کشاورزی ایالت کوئینزلند در این رابطه گفت: در زمان سختی هستیم و ما به عنوان دولت شانه به شانه کشاورزان ایستاده ایم و از آنها حمایت می‌کنیم.

 

 

فورنر می‌گوید دولت کوئینزلند اقدامات زیادی در مناطق گرفتار خشکسالی انجام داده و از سال ۲۰۱۳ تا کنون ۷۴۵ میلیون دلار در این رابطه هزینه کرده‌است.

در همین رابطه علاوه بر افزایش کمک‌های حمایتی، سه نیروی دیگر نیز از سوی دولت کوئینزلند برای مقابله با خشکسالی و تامین خواسته‌های مردم تعیین شده اند.

دیوید لیتلپراد، وزیر کشاورزی فدرال، نیز از تمامی ایالت‌های استرالیا خواسته تا در مورد کمک‌های مربوط به خشکسالی اقدامات بیشتری را شامل پرداخت کمک به کشاورزان و اعلام معافیت از مالیات‌های ایالتی، انجام دهند.

منبع: ۹ نیوز


برچسب ها : ,
دسته بندی : اخبار , اسلایدر , اقتصادی
ارسال دیدگاه