وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ | Friday 29 March 2024
» اجتماعی » خسارت کرونا به دانشگاه‌های استرالیا؛ ۱۶ میلیارد دلار

تاریخ انتشار : 1399/03/19 - 7:20

خسارت کرونا به دانشگاه‌های استرالیا؛ ۱۶ میلیارد دلار

صدای استرالیا - نتایج به دست آمده از یک مدلسازی جدید نشان می‌دهد که دانشگاه‌های استرالیا تا سال ۲۰۲۳ میلادی، به دلیل کاهش درآمد حاصل از جذب دانشجویان بین‌المللی، 16 میلیارد دلار از دست خواهد داد.


صدای استرالیا – نتایج به دست آمده از یک مدلسازی جدید نشان می‌دهد که دانشگاه‌های استرالیا تا سال ۲۰۲۳ میلادی، به دلیل کاهش درآمد حاصل از جذب دانشجویان بین‌المللی، ۱۶ میلیارد دلار از دست خواهد داد.

سازمان ملی دانشگاه‌های استرالیا معتقد است که دانشگاه‌های این کشور از هم‌اکنون تا سال ۲۰۲۳ میلادی، ۱۶ میلیارد دلار خسارت مالی خواهند دید.

این مرکز همچنین اعلام کرده که دانشگاه‌های استرالیا می‌توانند در ادامه سال جاری ۳.۱ تا ۴.۸ میلیارد دلار استرالیا از دست دهند.

کاتریونا جکسون، رییس مرکز دانشگاه‌های استرالیا اعلام کرد که پاندمی “کووید-۱۹” می‌تواند تا چندین سال شرایط مالی دانشگاه‌ها را تحت تاثیر قرار دهد.

این صحبت پس از زمانی به میان آمد که دانشگاه ملی استرالیا اعلام کرد به دلیل کاهش درآمد و هزینه‌های غیرمترقبه ناشی از پاندمی کووید-۱۹ ، ۲۲۵ میلیون دلار استرالیا ضرر مالی دیده است.

جکسون ادامه داد، ما نمی‌توانیم وانمود کنیم که این بیماری تاثیر بزرگی بر دانشگاه‌ها نخواهد گذاشت.

وی افزود، نیمی از دانشجویان خارجی تحصیل را از نیمه دوم سال آغاز می‌کنند و هنوز مشخص نیست که به دلیل شرایط به وجود آمده از کروناویروس، توانایی بازگشت به کشور را خواهند داشت یا خیر؟

سازمان ملی دانشگاه‌های استرالیا پیش از این اعلام کرده بود که در نتیجه این خسارت‌ها و در عرض ۶ ماه، ۲۱ هزار شغل در فضای آموزش عالی و ۱۴.۵ میلیارد دلار از بین خواهد رفت.

البته چند وقت پیش دولت استرالیا از اعطای کمک ۱۰۰ میلیون دلاری بین دانشگاه‌ها خبر داده بود.

منبع: خبرگزاری ایسنا


برچسب ها : , , ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر , پیشنهاد سردبیر
ارسال دیدگاه