وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Tuesday 23 April 2024
» اجتماعی » خرید پانادول و پاراستامول شاید محدود شود

تاریخ انتشار : 1401/06/25 - 7:19

خرید پانادول و پاراستامول شاید محدود شود

صدای استرالیا- گزارش‌ها حاکی است که سوءمصرف پانادول و پاراستامول در استرالیا رو به افزایش است و احتمال دارد که برای این داروها سقف خرید تعیین شود.


صدای استرالیا- گزارش‌ها حاکی است که سوءمصرف پانادول و پاراستامول در استرالیا رو به افزایش است و احتمال دارد که برای این داروها سقف خرید تعیین شود.

سالانه نزدیک به ۵۰ نفر در استرالیا به دلیل اوردوز با پاراستامول جان خود را از دست می‌دهند. به همین دلیل سازمان کالاهای دارویی در حال بررسی این موضوع است که آیا سهولت دسترسی به این دارو مناسب است یا نه.

گزارش مستقلی که به سفارش سازمان کالاهای دارویی تهیه شده، نشان می‌دهد که نوجوانان و جوانان بیشترین نرخ اوردوز عمدی با این داروهای مسکن را دارند.

همچنین نرخ اوردوز در همین گروه سنی، در میان زنان بیشتر است.

این گزارش حاکی است که اگرچه نرخ بستری و مرگ به دلیل مصرف این داروها در سال‌های اخیر افزایش نیافته، اما شاهد رشد نگران کننده سوءمصرف آنها هستیم.

خوشبختانه نرخ نجات پس از سوءمصرف پاراستامول بالاست؛ اما فقط به این شرط که درمان حداکثر ۶ ساعت پس از مصرف دارو صورت بگیرد.

درمان با تاخیر می‌تواند موجب آسیب جدی کبدی و حتی مرگ شود.

حالا توصیه‌های این گزارش از سوی سازمان کالاهای دارویی در حال بررسی است. از جمله این توصیه‌ها می‌توان به کاهش حجم بسته‌های پاراستامول و محدود کردن تعداد بسته‌هایی که می‌توان از یک فروشگاه خرید، اشاره کرد.

ممنوعیت خرید بدون نسخه پاراستامول برای افراد زیر ۱۸ سال نیز در این گزارش توصیه شده است.

همچنین پیشنهاد شده که در مورد خطرات سوءمصرف داروهای مسکن آگاهی‌رسانی بیشتری صورت بگیرد.

منبع: یاهو فایننس


برچسب ها : , ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر , پیشنهاد سردبیر
ارسال دیدگاه