وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Sunday 5 May 2024
» اجتماعی » خریدار ناشناس برای چرخ و فلک محبوب؛ ستاره ملبورن شاید دوباره بچرخد

تاریخ انتشار : 1402/04/13 - 13:01

خریدار ناشناس برای چرخ و فلک محبوب؛ ستاره ملبورن شاید دوباره بچرخد

صدای استرالیا– «ستاره ملبورن»، جاذبه توریستی محبوب این شهر پس از دو سال که از چرخش باز ایستاده ممکن است […]

خریدار ناشناس برای چرخ و فلک محبوب؛ ستاره ملبورن شاید دوباره بچرخد

صدای استرالیا– «ستاره ملبورن»، جاذبه توریستی محبوب این شهر پس از دو سال که از چرخش باز ایستاده ممکن است دوباره فعال شود.

شرکت MB Star Properties Pty Ltd در سپتامبر ۲۰۲۱ اعلام کرد که «با قلبی اندهگین، ستاره ملبورن در داکلندز فورا تعطیل و شرکت منحل می‌شود».

دلیل تعطیلی این شرکت مشکلات ناشی از قرنطینه کووید-۱۹ و محدودیت سفر به این ایالت عنوان شد.

از آن زمان تا کنون این چرخ و فلک خاموش مانده است؛ اما ممکن است با سرمایه‌گذاری خریداری که هویت‌اش افشا نشده، دوباره به گردش درآید.

به نظر می‌رسد که فرد موردنظر در مراحل نهایی خرید شرکت ستاره ملبورن باشد؛ اما مدیران شرکت گفته‌اند که مشخص نیست که مالکان جدید این جاذبه گردشگری را حفظ یا تخریب می‌کنند.

این چرخ و فلک به مدت بیش از ۱۵ سال بخشی از چشم‌انداز شهر بوده و هنوز هم، هر چند با چراغ‌های خاموش، بالای سر ملبورن ایستاده است.

شرکت MB Star Properties Pty Ltd هنگام تعطیل شدن اعلام کرد که این چرخ و فلک هر سال پذیرای بیش از ۳۰۰ هزار بازدید کننده بوده است و گردشگران بین المللی و بین ایالتی ۴۵ درصد از تجارت آن را تشکیل می‌دادند.

این شرکت افزوده بود: متأسفانه همه‌گیری جهانی کووید-۱۹، محدودیت‌های مسافرتی و تعطیلی‌های مداوم، که به چالش‌های موجود برای فعالیت در بحبوحه افزایش بلندمرتبه‌سازی و تغییرات در منطقه داکلندز افزوده، ادامه این تجارت را غیرممکن کرده است.

این چرخ و فلک ۱۲۰ متری اولین بار در سال ۲۰۰۸ و با نام «ستاره جنوب» و با دو سال تاخیر افتتاح شد، اما یک ماه بعد به دلیل نقص ساختاری از جمله ترک خوردگی تعطیل شد و تا سال ۲۰۱۳ بازگشایی نشد.

یک دور چرخش کامل این چرخ و فلک ۳۰ دقیقه طول می‌کشد.

یک چرخش در ستاره ۳۰ دقیقه طول کشید تا یک چرخش کامل شود.

منبع: ۷ نیوز


برچسب ها : , ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر
ارسال دیدگاه