وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Thursday 2 May 2024
» اخبار » حزب سبزها خواستار توقف دو ساله افزایش اجاره‌بها در استرالیا شد

تاریخ انتشار : 1401/06/04 - 6:23

حزب سبزها خواستار توقف دو ساله افزایش اجاره‌بها در استرالیا شد

صدای استرالیا – استرالیایی‌هایی که برای پرداخت اجاره‌بها تحت فشار هستند، شاید بتوانند براساس پیشنهادی که به دولت این کشور […]

حزب سبزها خواستار توقف دو ساله افزایش اجاره‌بها در استرالیا شد

صدای استرالیا – استرالیایی‌هایی که برای پرداخت اجاره‌بها تحت فشار هستند، شاید بتوانند براساس پیشنهادی که به دولت این کشور ارائه شده است، کمک قابل توجهی را دریافت کنند.

حزب سبزها از دولت فدرال خواسته است که توقفی دو ساله را در زمینه افزایش اجاره‌بها در این کشور اعمال کند. اجاره‌کنندگان در پایتخت‌های ایالت‌های استرالیا با افزایش سالانه ۱۷ و ۹ دهم درصدی اجاره‌بها مواجه شده‌اند.

مکس چندلر-متر سخنگوی حزب سبزها گفت: توقف اضطراری اجاره‌بها به دستمزدها و درآمدها زمان می‌دهد تا به اجاره‌بها برسند. طی ۱۲ ماه گذشته میزان اجاره‌بها ۷ برابر سریع‌تر از دستمزدها در پایتخت‌های ایالت‌های استرالیا رشد کرده است.

وی افزود : اجاره‌ها خارج از کنترل هستند. میلیون‌ها مستاجر استرالیایی برای پرداخت کرایه با مشکل مواجه هستند و اگر دولت کاری نکند خانواده‌های بیشتری مجبور خواهند شد در خودروهایشان بخوابند. دولت باید فورا برای جلوگیری از تبدیل شدن این وضعیت به یک بحران ملی اقدام کند.

براساس پیشنهاد حزب سبزها، دولت می‌تواند هر ۲۴ ماه یکبار افزایش دو درصدی اجاره‌بها را تائید کند. این محدودیت در افزایش اجاره‌بها به کاهش شکاف بین افزایش دستمزدها و اجاره‌بها کمک می‌کند.

این طرح در حالی مطرح شده است که جیم چالمرز، وزیر خزانه‌داری استرالیا گفته است که دولت این طرح را بررسی نمی‌کند.
وی تصریح کرد: البته ما می‌دانیم که افزایش اجاره بها مشکل بزرگی است و دولت فدرال برای حل مشکل مسکن تمرکز خود را بر روی افزایش عرضه می‌گذارد.

 

منبع: news.com.au


برچسب ها : ,
دسته بندی : اخبار , اسلایدر
ارسال دیدگاه