وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ | Wednesday 17 April 2024
» اجتماعی » حذف علایم هشدار دهنده درباره دوربین‌های سیار کنترل سرعت، میزان جریمه‌های رانندگی نیوساوت ولز را سه برابر کرد

تاریخ انتشار : 1399/11/22 - 3:55

حذف علایم هشدار دهنده درباره دوربین‌های سیار کنترل سرعت، میزان جریمه‌های رانندگی نیوساوت ولز را سه برابر کرد

صدای استرالیا- برخی از خودروهایی که کنار جاده‌ها در نیوساوت ولز پارک شده، شاید به نظر طبیعی برسد، اما در […]

حذف علایم هشدار دهنده درباره دوربین‌های سیار کنترل سرعت، میزان جریمه‌های رانندگی نیوساوت ولز را سه برابر کرد

صدای استرالیا- برخی از خودروهایی که کنار جاده‌ها در نیوساوت ولز پارک شده، شاید به نظر طبیعی برسد، اما در واقع اینها دوربین‌های کنترل سرعت سیار هستند.

دوربین‌های مخفی کنترل سرعت سیار، حالا مچ رانندگانی را که سرعت غیر مجاز دارند، می‌گیرند.

طرح جنجالی دولت نیوساوت ولز برای بازنگری در برنامه کنترل ترافیک که شامل حذف تابلوهای هشداردهنده دوربین‌های کنترل سرعت و افزایش زمان اجرای قانون در جاده‌ها می‌شود، اثر قابل ملاحظه‌ای در میزان جریمه‌های اعمال شده داشته است.

از زمان اعمال این تغییرات تا کنون، جریمه ماهانه تخلفات رانندگی سه برابر شده و در ماه دسامبر به حدود ۲٫۵ میلیون دلار رسیده است.

برای مقایسه، بد نیست بدانید که جریمه‌های اعمال شده در ماه دسامبر سال ۲۰۱۹ زیر ۴۰۰ هزار دلار بوده است.

دولت مدعی است که تغییرات در دوربین‌های کنترل سرعت سیار، جاده‌ها را امن‌تر می‌کند و موجب حفظ جان افراد می‌شود؛ ولی منتقدان می‌گویند که آشکار بودن دوربین‌ها، در تغییر رفتار رانندگان موثرتر است.

پیتر کاوری از انجمن راه‌های ملی و اتوموبیل‌رانی (NRMA) گفت: حذف علایم هشدار دهنده که پیش از این، در فاصله ۲۵۰ متری قبل و ۵۰ متری بعد از دوربین‌ها قرار داده می‌شد، امکان راهنمایی بی‌درنگ رانندگان درباره سرعت را از بین می‌برد.

وی افزود: آیا این سیاست درستی است؟ خب نه، نیست. آیا زندگی‌ افراد را نجات می‌دهد؟ احتمالا نه.

کاوری گفت: ما حالا فرصت این راهنمایی‌ها را از دست داده‌ایم. ما همچنان قانون را اعمال می‌کنیم؛ اما بسیاری از افراد، تا دو یا سه هفته بعد که جریمه را در ایمیل خود دریافت می‌کنند، نمی‌فهمند که چه کار اشتباهی را مرتکب شده‌اند.

اندرو کنستانس، وزیر حمل و نقل و پل تول، وزیر حمل و نقل منطقه‌ای و جاده‌ها، تغییرات در برنامه دوربین‌های سیار کنترل سرعت را ۱۹ نوامبر سال گذشته اعلام کردند و درآمد حاصل از جریمه‌های رانندگی، نخستین بار در همان ماه از یک میلیون دلار فراتر رفت.

البته این وزرا در دولت نیوساوت ولز، بر حذف علایم هشداردهنده تمرکز کردند و اعلام نکردند که از این پس، دوربین‌ها در هر دو سمت جاده‌ها، تخلفات رانندگان را ثبت می‌کنند.

هم اکنون از ۳۰ درصد خودروهای کنترل سرعت، نشان‌های مخصوص هشدار دهنده حذف شده و زمان اعمال مقررات نیز از ۷ هزار ساعت به ۲۱ هزار ساعت در ماه رسیده است.

برنارد کارلون از مرکز امنیت جاده‌ها، از این تغییرات دفاع می‌کند و می‌گوید: ما نمی‌خواهیم که رانندگان، فقط وقتی علایم هشدار دهنده را می‌بینند، سرعت‌شان را کاهش دهند. می‌خواهیم آنها در هر زمان و هرجایی سرعت مجاز داشته باشند.
دولت نیوساوت ولز مدعی شده که این تغییرات، موجب حفظ جان ۳۴ تا ۴۳ نفر در سال خواهد شد.

منبع: ۹ نیوز


برچسب ها : ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر
ارسال دیدگاه