وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Saturday 20 April 2024
» اخبار » جوکوویچ واکسن کرونا می‌زند

تاریخ انتشار : 1400/11/14 - 0:58

جوکوویچ واکسن کرونا می‌زند

صدای استرالیا - «نواک جوکوویچ» پس از آنکه به دلیل عدم واکسیناسیون برابر کرونا، از حضور در رقابت‌های تنیس آزاد استرالیا منع شد و نخستین گرنداسلم سال ۲۰۲۲ را به رقیب سنتی خود تقدیم کرد، تصمیم گرفت تا خود را واکسینه کند.

آمادگی جوکوویچ در مسابقات اپن استرالیا

صدای استرالیا – «نواک جوکوویچ» پس از آنکه به دلیل عدم واکسیناسیون برابر کرونا، از حضور در رقابت‌های تنیس آزاد استرالیا منع شد و نخستین گرنداسلم سال ۲۰۲۲ را به رقیب سنتی خود تقدیم کرد، تصمیم گرفت تا خود را واکسینه کند.

مرد شماره یک تنیس جهان باوجود دو بار اعتراض به رایی که او را از حضور در گرند اسلم استرالیا منع کرده بود، موفق به شرکت در این تورنمنت نشد.

قهرمانی «رافائل نادال» اسپانیایی در این رقابت‌ها، وی را از لحاظ آماری با ۲۱ گرند اسلم به بهترین تنیسور جهان بدل کرد؛ جوکوویچ و راجر فدرر ۲۰ گرند اسلم را تصاحب کرده‌اند.

دنیل موکس که زندگی‌نامه جوکوویچ را در دست نگارش دارد، در این باره گفت: شنیده‌های من از اطرافیان حاکی از آن است که او قصد دارد واکسن بزند. شاید بیست‌ویکمین گرند اسلم نادال او را تحریک کرده است.

جوکوویچ یکی از اولین تنیسورهایی بود که پس از قهرمانی نادال به او تبریک گفت.

مرد صربستانی از سوم دسامبر ۲۰۲۱ یعنی زمانی که در نیمه نهایی دیویس کاپ به نماینده کرواسی باخت، به میدان نرفته است.

نام او در فهرست ورودی تنیس آزاد دوبی قرار دارد؛ تورنمنتی که از ۲۱ فوریه(دوم اسفندماه ۱۴۰۰) آغاز خواهد شد.

در صورت صحت خبر واکسیناسیون جوکوویچ، این تنیسور ۳۴ ساله می‌تواند در دو تور نخست تنیس مسترز ۱۰۰۰ امتیازی در سال ۲۰۲۲ شرکت کند.

جوکوویچ مشتاق است تا جایگاه خود را به عنوان مرد اول تنیس جهان بازیافته و برای ممانعت از سبقت گرفتن «دنیل مدودُف» از وی در رده‌بندی جهانی، دست کم در یکی از رویدادهای آمریکا شرکت کند.

مدودُف با ۸۹۰ امتیاز در تعقیب جوکوویچ بوده و قرار است در تنیس آزاد روتردام که در ماه فوریه برگزار شود، شرکت کند؛ قهرمان این تورنمنت صاحب ۵۰۰ امتیاز خواهد شد.

منبع: ایرنا


برچسب ها : , , ,
دسته بندی : اخبار , اسلایدر , ورزشی , پیشنهاد سردبیر
ارسال دیدگاه