وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Saturday 27 April 2024
» اجتماعی » جست‌وجو برای عوامل هک «اپتوس» ادامه دارد

تاریخ انتشار : 1401/07/01 - 3:56

جست‌وجو برای عوامل هک «اپتوس» ادامه دارد

صدای استرالیا– جست‌وجو برای یافتن فرد یا گروهی که عامل هک سایبری گسترده در شرکت مخابراتی اپتوس بوده، ادامه دارد؛ […]

جست‌وجو برای عوامل هک «اپتوس» ادامه دارد

صدای استرالیا– جست‌وجو برای یافتن فرد یا گروهی که عامل هک سایبری گسترده در شرکت مخابراتی اپتوس بوده، ادامه دارد؛ حمله‌ای که اطلاعات شخصی میلیون‌ها استرالیایی را در معرض افشا قرار داده است.

گزارش‌ها حاکی است که اطلاعات بیش از ۲٫۸ میلیون استرالیایی از جمله شماره پاسپورت و گواهی‌نامه، ایمیل و نشانی خانه، تاریخ تولد و شماره تلفن آنها در معرض لو رفتن قرار دارد. البته اطلاعات پرداخت و همچنین گذرواژه کاربران در این حمله به دست هکرها نیفتاده است.

اپتوس در حدود ۹٫۷ میلیون مشترک دارد.

سازمانScamwatch  وابسته به کمیسیون رقابت و مصرف کنندگان استرالیا (ACCC) به مشتریان توصیه کرده است که فورا گذرواژه خود را تغییر دهند تا در معرض سرقت هویت قرار نگیرند.

اسکم‌واچ در بیانیه‌ای گفت: اگر مشتری اپتوس هستید، ممکن است نام، تاریخ تولد، شماره تلفن، آدرس ایمیل شما منتشر شده باشد. برای برخی از مشتریان شماره اسناد هویتی مانند شماره گواهینامه رانندگی یا پاسپورت ممکن است در دست مجرمان باشد. مهم است که آگاه باشید که ممکن است در معرض خطر سرقت هویت قرار بگیرید و برای جلوگیری از آسیب اقدامات فوری انجام دهید.

کلی بایر روزمارین، مدیرعامل اپتوس نیز گفت که به محض اطلاع، برای جلوگیری از حمله اقدام و تحقیقات فوری را آغاز کردیم.

وی با بیان اینکه این شرکت از اینکه آسیبی به مشتریان رسیده یا نه، آگاه نیست، تاکید کرد: از مشتریان می‌خواهیم که مراقب فعالیت‌های غیرعادی، تقلب و هرگونه اعلان‌هایی که عجیب یا مشکوک به نظر می‌رسد، باشند.

منبع: ۹ نیوز


برچسب ها : , ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر
ارسال دیدگاه