وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ | Friday 29 March 2024
» اخبار » جریمه ۴۰ هزار دلاری یک شرکت استرالیایی برای تبلیغ لباس ورزشی ضد کرونا

تاریخ انتشار : 1399/05/01 - 9:27

جریمه ۴۰ هزار دلاری یک شرکت استرالیایی برای تبلیغ لباس ورزشی ضد کرونا

صدای استرالیا- یک برند تولید کننده لباس ورزشی به نام Lorna Jane، ادعا کرد شلواری را تولید می‌کند که در برابر ویروس کرونا از شما محافظت می‌کند.

جریمه 40 هزار دلاری یک شرکت استرالیایی برای تبلیغ لباس ورزشی ضد کرونا

صدای استرالیا- یک برند تولید کننده لباس ورزشی به نام Lorna Jane، ادعا کرد لباس ورزشی را تولید می‌کند که در برابر ویروس کرونا از شما محافظت می‌کند.

این برند برای ادعای دروغینش جریمه هنگفتی را متحمل شد. این در حالی که دانشمندان در سراسر جهان در تلاشند تا راهی برای مقابله با گسترش ویروس کرونا پیدا کنند.

این تولید کننده استرالیایی، اوایل این ماه تولید پوشاکی را آغاز کرد که گفته می‌شد در آن از فناوری منحصر به فردی استفاده شده است. این شرکت ادعا کرد در تاپ‌ها و لگ‌های خود از مواد شیمیایی غیر سمی‌ای استفاده کرده است که می‌تواند ویروس‌ها و باکتری‌ها از جمله ویروس کرونا را از بین ببرد.

پس از اینکه کارشناسان دارویی توصیه کردند که خریداران فریب ادعای این شرکت‌ها را نخورند، عموم جامعه این برند را به دلیل سو استفاده از ترس مردم در برابر کرونا مورد انتقاد قرار دادند.

این اعتراضات شرکت Lorna Jane را مجبور کرده که تمام متن‌های تبلیغاتی ضد ویروس را از سایت خود حذف کند و فقط عبارات ضد باکتری را در شرح تولید لباس‌های خود بگذارد. این خرده فروش بعداً اعلام کرد که قصد ندارد کسی را فریب دهد و یا از طریق کوید ۱۹ کسب درآمد کند و اینکه کار بر روی فناوری محافظ را قبل از همه گیری ویروس کرونا آغاز کرده بود.

با این حال دفاعیه این برند باعث نشد تا دولت از جریمه ۴۰هزار دلاری این شرکت صرف نظر کند.

روز گذشته مدیریت اداره کالاهای درمانی وزارت بهداشت استرالیا اعلام کرده بود سه اخطار برای ادعاهای تبلیغات غیر قانونی صادر شده که ادعا می‌کردند لباس ورزشی در برابر ویروس کشنده مؤثر می‌باشد.

منبع: مهر به نقل از راشاتودی

 


برچسب ها : , , ,
دسته بندی : اخبار , اسلایدر , اقتصادی
ارسال دیدگاه