وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ | Friday 19 April 2024
» اجتماعی » جریمه ۱۰۰۰ دلاری برای استفاده از تلفن همراه در هنگام رانندگی

تاریخ انتشار : 1398/04/10 - 13:55

جریمه ۱۰۰۰ دلاری برای استفاده از تلفن همراه در هنگام رانندگی

صدای استرالیا- اگر عادت دارید به هنگام رانندگی از تلفن همراه استفاده کنید باید بدانید که این کار شما ممکن است جریمه هزار دلاری برایتان به همراه داشته باشد.


صدای استرالیا- اگر عادت دارید به هنگام رانندگی از تلفن همراه استفاده کنید باید بدانید که این کار شما ممکن است جریمه هزار دلاری برایتان به همراه داشته باشد.

در اقدامی سختگیرانه از سوی دولت ایالت کوئیزلند، به زودی رانندگانی که در این ایالت در پشت فرمان از تلفن همراه استفاده می‌کنند درهمان لحظه هزار دلار جریمه می‌شوند.

جریمه فعلی برای استفاده از تلفن همراه در هنگام رانندگی در ایالت کوئینزلند ۴۰۰ دلار است و این افزایش که بیش از ۲ برابر است کوئیزلند را به سختگیرترین ایالت در استرالیا و یه یکی از سختگیرترین مناطق در جهان تبدیل می‌کند.

مارک بایلی، وزیر حمل و نقل کوئیزلند همچنین اعلام کرده که هرکسی که برای دومین بار مرتکب این جرم شود گواهینامه وی تعلیق می‌شود.

آناستازیا پالازوزک، نخست وزیر کوئیزلند با حمایت از وزیر حمل و نقل خود عنوان داشته که بسیاری از رانندگان به قوانین فعلی احترام نمی‌گذارند.

این قانون بعد از آن مطرح می‌شود که ارزیابی‌ها نشان داد در ۲ ماه گذشته ۴۰ مرگ در جاده‌ها به دلیل تخلفات رانندگی رخ داده است.

دولت کوئیزلند همچنین عنوان داشته که در حال بازبینی نتایج طرح آزمایشی استفاده از فناوری دوربین‌های جاده‌ها برای شناسایی رانندگانی است که از تلفن همراه استفاده می‌کنند.

انتظار می‌رود که این قانون جدید تا پایان سال جاری تصویب شده و به مرحله اجرا درآید.

منبع: ۹ نیوز


برچسب ها : , ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر , پیشنهاد سردبیر
ارسال دیدگاه