وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Friday 3 May 2024
» اخبار » تولید بیش از نیاز آووکادو در استرالیا/کشاورزان برای کاهش ضایعات خواستار مصرف بیشتر مردم شدند

تاریخ انتشار : 1401/05/09 - 8:36

تولید بیش از نیاز آووکادو در استرالیا/کشاورزان برای کاهش ضایعات خواستار مصرف بیشتر مردم شدند

صدای استرالیا – گزارش جدید بانک تجارت کشاورزی رابوبانک نشان می‌دهد کشاورزان استرالیایی امسال به ازای هر استرالیایی ۲۲ آووکادو […]

تولید بیش از نیاز آووکادو در استرالیا/کشاورزان برای کاهش ضایعات خواستار مصرف بیشتر مردم شدند

صدای استرالیا – گزارش جدید بانک تجارت کشاورزی رابوبانک نشان می‌دهد کشاورزان استرالیایی امسال به ازای هر استرالیایی ۲۲ آووکادو تولید خواهند کرد که ۲۶ درصد نسبت به سال گذشته بیشتر است.

با این حساب استرالیا امسال ۱۲۴ هزار تن آووکادو تولید خواهد کرد که نسبت به سال قبل ۳۰ هزار تن بیشتر خواهد بود.

تولید آووکادو در استرالیا طی سال‌های اخیر رشد چشمگیری داشته و این رشد بین سال‌های ۲۰۱۷ تا ۲۰۱۹ به اوج خود رسید.

پیا پیگوت نویسنده این گزارش گفت: در این دوره، سالانه بیش از ۱۰۰۰ هکتار درخت آووکادو کاشته شد و این درختان هنوز در حال بزرگ شدن بوده و همچنان آووکادو تولید می‌کنند. امسال نیز شاهد افزایش تولید به ویژه در استرالیای غربی خواهیم بود و برای چند سال آینده نیز این رشد در سراسر استرالیا ادامه خواهد یافت.

افزایش عرضه آووکادو منجر به کاهش قیمت آن در سوپرمارکت‌ها و میوه‌فروشی‌ها شده به طوری که قیمت‌های آووکادو در سال جاری ۴۷ درصد کمتر از میانگین پنج ساله اخیر است.

قیمت خرده‌فروشی آووکادو در ژوئن سال گذشته و مجددا در اوایل ماه جاری به پایین‌ترین سطح خود یعنی ۱ دلار به ازای هر یک عدد کاهش یافت.

پیگوت گفت: مصرف‌کنندگان استرالیایی در واکنش به این کاهش قیمت، مصرف آووکادو را افزایش دادند. طی سال گذشته میانگین حجم آووکادوی مصرف شده توسط هر خانواده استرالیایی بیش از ۳۱ درصد افزایش یافت.

گزارش رابوبانک حاکی از آن است که صادرات آووکادو از استرالیا در سال گذشته تا ۳۵۰ درصد افزایش یافت و بازارهای کلیدی صادراتی این محصول شامل سنگاپور، هنگ کنگ و مالزی هستند. ضمن اینکه استرالیا توانایی بهبود صادرات به بازارهایی مانند تایلند، هند، خاورمیانه و ژاپن را دارد.

جیم کوچی رئیس شرکت آووکادو استرالیا هم از مردم این کشور خواست تا هر دو هفته فقط یک آووکادوی اضافی بخورند تا ضایعات این محصول به دلیل تولید بالا کاهش یابد.

 

منبع: ای بی سی


برچسب ها : , , ,
دسته بندی : اخبار , اسلایدر , اقتصادی
ارسال دیدگاه