وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Sunday 28 April 2024
» اخبار » تولید بدون قفس قیمت هر بسته تخم‌مرغ را تا ۱۵ دلار بالا می‌برد

تاریخ انتشار : 1402/04/21 - 12:14

تولید بدون قفس قیمت هر بسته تخم‌مرغ را تا ۱۵ دلار بالا می‌برد

صدای استرالیا– این نگرانی وجود دارد که در صورت پیگیری سریع طرح حذف تدریجی تخم‌مرغ‌های تولید شده در قفس، قیمت […]

تولید بدون قفس قیمت هر بسته تخم‌مرغ را تا 15 دلار بالا می‌برد

صدای استرالیا– این نگرانی وجود دارد که در صورت پیگیری سریع طرح حذف تدریجی تخم‌مرغ‌های تولید شده در قفس، قیمت تخم‌مرغ افزایش بیابد.

اعلام شده که به دلیل اقدام بحث‌برانگیز حذف تمامی تخم‌مرغ‌های تولید شده در قفس از سوپرمارکت‌ها، به زودی ممکن است قیمت یک دوجین تخم‌مرغ به ۱۵ دلار برسد.

وولورث قبلا تولید تخم‌مرغ در قفس تحت برند خود را متوقف کرده و طبق هدف‌گذاری، تا سال ۲۰۲۵ هیچ تخم‌مرغ تولید شده در قفسی را نخواهد فروخت.

همچنین ادعا شده است که ممنوعیت تولید تخم‌مرغ در قفس می‌تواند منجر به کمبود شود.

این در حالی که قرار نبود تا سال ۲۰۴۶ این اتفاق بیفتد. اما اکنون دولت به دنبال اجرای این تغییرات یک دهه زودتر از زمان‌بندی اولیه است.

اعتقاد بر این است که کشاورزان برای تغییر تولید از قفس به فضای آزاد هزینه‌های قابل توجهی را متحمل شوند.

به گفته تامارا بو، گزارشگر سان‌رایز، این تغییر ممکن‌ است برای کشاورزان میلیون‌ها دلار هزینه داشته باشد و بخشی از این هزینه به دلیل نیاز به تامین زمین است.

و البته این هزینه به مصرف کنندگان در مغازه منتقل خواهد شد.

در حال حاضر، تخم مرغ‌های تولید شده در قفس ۳۳ درصد از کل فروش سوپرمارکت‌ها را به خود اختصاص می‌دهد.

ماه گذشته، یکی از سخنگویان وولورث گفت که این سوپرمارکت متعهد به حذف تمام تخم مرغ‌های در قفس در دهه آینده است.

وی با بیان اینکه تخم‌مرغ‌های تولید شده با برند وولورث از سال ۲۰۱۵ تماما بدون قفس بوده‌اند، افزود: ما در سال ۲۰۱۳ برنامه‌های خود را برای انتقال کل محدوده تخم‌مرغ‌های خود به بدون قفس اعلام کردیم، و همکاری نزدیکی با تامین‌کنندگان خود داریم تا به تدریج تخم‌مرغ‌های تولید شده در قفس‌ را از تمام برندهایی که می‌فروشیم تا سال ۲۰۲۵ حذف کنیم.

این سخنگو ادامه داد: ما درک می‌کنیم که چنین تغییری زمان می‌برد و به همین دلیل با تامین کنندگان خود مشورت کرده‌ایم تا مطمئن شویم زمان کافی برای ایجاد تغییر در روش تولید خود خواهند داشت.

به گفته وی، طی ۱۸ ماه گذشته، به دلیل عوامل متعددی از جمله آب و هوا و هزینه‌های مواد اولیه، عرضه تخم‌مرغ در خرده‌فروشی‌ها و صنعت میهمان‌یاری کاهش یافته است.

در حال حاضر، قیمت ورودی برای تخم‌های بدون قفس(در انبار) وولورث ۴٫۶۰ دلار در هر دوجین و قیمت ورودی تخم‌های تولید شده در قفس ۴٫۵۰ دلار در هر دوجین است.

منبع: ۷ نیوز


برچسب ها : , ,
دسته بندی : اخبار , اسلایدر , اقتصادی
ارسال دیدگاه