وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ | Thursday 18 April 2024
» اخبار » توقف پرداخت سوپرانوئیشن به خاطر هک شدن اطلاعات یک مامور مالیاتی

تاریخ انتشار : 1399/02/20 - 13:29

توقف پرداخت سوپرانوئیشن به خاطر هک شدن اطلاعات یک مامور مالیاتی

دفتر حسابداری ایتکس پلاس - اداره مالیات استرالیا به صورت موقت پردازش درخواست‌ها برای دسترسی به پس‌انداز صندوق بازنشستگی موسوم به سوپرانوئیشن را متوقف کرد.


دفتر حسابداری ایتکس پلاس – اداره مالیات استرالیا به صورت موقت پردازش درخواست‌ها برای دسترسی به پس‌انداز صندوق بازنشستگی موسوم به سوپرانوئیشن را متوقف کرد.

این اقدام در پی سرقت ۱۲۰ هزار دلار از متقاضیان توسط کلاهبرداران و سارقان هویتی انجام شد. پیتر داتون وزیر کشور استرالیا اعلام کرد پس از هک شدن اطلاعات یک مامور مالیاتی، از جزئیات سوپرانوئیشن موکلان این فرد برای کلاهبرداری استفاده شده‌ است.

به گفته او پلیس فدرال استرالیا، اداره مالیات، آژانس اطلاعات مالی و دیگر آژانس‌های دولتی درحال بررسی این مورد کلاهبرداری هستند.

به گفته آقای داتون یکی از ماموران مالیاتی مورد هدف حملات سایبری هکرها قرار گرفته‌ و جزئیات و اطلاعات شخصی مشتریان که بخشی از کار اوست، به دست هکرها رسیده است. با این‌همه تا به حال صندوق‌های بازنشستگی یا اداره مالیات استرالیا هدف مزاحمت‌های سایبری قرار نگرفته‌اند.

داتون می‌گوید پلیس فدرال به سرعت وارد عمل شد تا ما را از برخورد جدی و سهمگین با هکرها مطمئن سازد و آژانس‌های دولتی نیز برای مقابله با این مشکل به سرعت وارد عمل شده‌اند.

اوایل روز هشتم می بود که میشائیل سوکار از خزانه‌داری اعلام کرد پرداخت‌ها تا پایان بررسی و تحقیقات متوقف خواهند شد. او گفت: بررسی درخواست‌ها از روز دوشنبه از سر گرفته خواهند شد، پس از آنکه اداره مالیات تضمین دهد که هرآنچه از دست ما بر‌می‌آمده برای محافظت از اطلاعات مردم انجام داده‌ایم تا دیگر قربانی سرقت‌های هویتی و حملات سایبری نشوند.

با این همه استرالیایی‌ها هنوز می‌توانند برای برداشت از صندوق بازنشستگی درخواست بدهند، تنها فرایند پردازش این درخواست‌ها تا روز دوشنبه به تاخیر افتاده است. بیش از ۱٫۲ میلیون استرالیایی برای برداشت مجموعه ۱۰ میلیارد دلار از صندوقهای بازنشستگی درخواست داده‌اند و از ۱۰ میلیارد دلار درخواست شده، تا به امروز یک میلیارد دلار آن، از جمله ۱۲۰ هزار دلار مسروقه، پرداخت شده‌است. براساس قانون جدیدی که برای کمک به افراد در دوران رکود ناشی از شیوع کرونا وضع شده‌ است، استرالیایی‌ها می‌توانند تا ۲۰ هزار دلار از صندوق بازنشستگی موسوم به سوپرانوئیشن برداشت کنند.

گفته می‌شود پس از سرقت اطلاعات یکی از متقاضیان، از حساب او ۱۰ هزار دلار برداشت شده است. اداره مالیات استرالیا در بیانیه‌ای اعلام کرد تعداد محدودی از افراد با پدیده سرقت اطلاعات مواجه شده‌اند؛ فرایندی که اکنون متوقف شده‌ و به قربانیان اطلاع داده شده است.


برچسب ها : , , ,
دسته بندی : اخبار , اسلایدر , اقتصادی , پیشنهاد سردبیر
ارسال دیدگاه