وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ | Tuesday 19 March 2024
» اخبار » سیاست مهاجرتی نخست وزیر جدید: توقف مهاجرپذیری در شهرهای بزرگ

تاریخ انتشار : 1397/06/25 - 10:14

سیاست مهاجرتی نخست وزیر جدید: توقف مهاجرپذیری در شهرهای بزرگ

صدای استرالیا- نخست وزیرجدید استرالیا که به اجرای سیاست های مهاجرستیزانه معروف است قصد دارد در یک برنامه 5 ساله جدید مهاجران خارجی را از شهرهای بزرگ این کشور بیرون کرده و روند اسکان آنها در این شهرها را نیز متوقف سازد.

سیاست مهاجرتی نخست وزیر جدید: توقف مهاجرپذیری در شهرهای بزرگ

صدای استرالیا– نخست وزیرجدید استرالیا که به اجرای سیاست های مهاجرستیزانه معروف است قصد دارد در یک برنامه ۵ ساله جدید مهاجران خارجی را از شهرهای بزرگ این کشور بیرون کرده و روند اسکان آنها در این شهرها را نیز متوقف سازد.

اسکات موریسون، در حال بررسی تغییراتی در برنامه های مهاجرتی است که براساس آنها جمعیت مهاجران و احتمالا دانشجویان خارجی درشهرهای بزرگ این کشور مانند سیدنی و ملبورن کاهش خواهد یافت.
موریسون که ماه گذشته جایگزین مالکوم ترنبول شد، درصدد است در برنامه ۵ ساله مهاجران خارجی ساکن شهرهای بزرگ را به دیگر شهرهای دورتر و کوچک منتقل کرده و روند استقرار مهاجران خارجی در شهرهای بزرگ را نیز بشدت کاهش دهد.
به گزارش شبکه ای بی سی استرالیا، موریسون تاکید کرد که قوانین جدیدی در راه است که براساس آن مهاجران خارجی به مناطقی در شهرهای مختلف درسراسر کشور سوق داده شوند که کشور بیشترین نیازرا به مهارت آنها دارد و یا اینکه این مناطق خلوت تراست.
طبق این گزارش در سال گذشته ۸۷ درصد از مهاجران ماهرخارجی در استرالیا در سیدنی و ملبورن که هرکدام ۵ میلیون نفر جمعیت دارند، اسکان یافته اند .
نخست وزیر استرالیا گفت: ۱۰۰ هزار نفر از مهاجران خارجی درسال گذشته در سیدنی و ۱۲۵ هزار نفر نیز در ملبون اسکان یافته اند اما در شهرهایی مانند آدلاید به رغم جمعیت کمتر حدود ۱٫۳ میلیون نفر آمار کمتری از مهاجران استقرار یافته اند.
وی گفت که استرالیا با جمعیت ۲۵ میلیون نفر از توازن جمعیتی در مناطق خود برخوردار نیست و در برنامه های جدید مهاجرتی قرار است این مشکلات مورد توجه قرار گیرد.
طبق این گزارش استرالیا در سال گذشته ۱۶۲ هزار مهاجرماهر خارجی با اقامت دائم پذیرفته که به ترتیب از کشورهای هند، چین، انگلیس وسنگاپور بوده اند.
گروههای حامی حقوق مهاجران در استرالیا در نخستین روزهای روی کار آمدن نخست وزیر جدید این کشور از حضور اسکات موریسون در کاخ نخست وزیری ابراز نگرانی کرده و وی را دارای دیدگاههای افراط گرایانه علیه پناهجویان خواندند.
موریسون که در سال های ۱۴-۲۰۱۳ وزیر حفاظت از مرزها و مهاجرت استرالیا بوده ، برنامه متوقف کردن قایق های مهاجران غیرقانونی به مرزهای آبی این کشور و سیاست های سختگیرانه، بازداشت و اعزام آنها را به بازداشتگاه های مانوس، نائورو را به مورد اجرا گذاشت.
کانبرا از سال ۲۰۱۳ تاکنون سخت ترین مواضع را علیه پناهجویان به کار گرفته و با توافق با پاپوا گینه نو و نائورو دو کشور کوچک در اقیانوس آرام مهاجران غیرقانونی را بازداشت و به اردوگاههایی دراین دو جزیره دور افتاده اقیانوس آرام اعزام کرده است.

منبع: ایرنا


برچسب ها : , ,
دسته بندی : اخبار , اسلایدر , سیاسی , مهاجرت
ارسال دیدگاه