وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Sunday 28 April 2024
» اخبار » توقف فعالیت بنادر مهم استرالیا در پی حمله سایبری

تاریخ انتشار : 1402/08/21 - 4:00

توقف فعالیت بنادر مهم استرالیا در پی حمله سایبری

صدای استرالیا– در پی یک حمله سایبری به یکی از بزرگ‌ترین اپراتورهای بنادر، انتظار می‌رود که بندرهای عمده استرالیا طی […]

توقف فعالیت بنادر مهم استرالیا در پی حمله سایبری

صدای استرالیا– در پی یک حمله سایبری به یکی از بزرگ‌ترین اپراتورهای بنادر، انتظار می‌رود که بندرهای عمده استرالیا طی چند روز آینده بسته باشند.

پلیس فدرال استرالیا در حال تحقیق درباره هک شرکت DP World است. این شرکت مدیریت پایانه‌های کانتینری در سیدنی، ملبورن، بریزبین و فرمنتل را به عهده دارد.

پیش‌بینی می‌شود که این حلمه سایبری موجب اختلال در حمل و نقل کالا طی روزهای آینده شود.

کلیر اونیل، وزیر امور داخلی استرالیا در بیانیه‌ای گفت که دولت با شرکت دی‌پی ورلد استرالیا برای بررسی آثار این حادثه در تماس و همکاری مداوم است.

شرکت مذکور نیز پس از حمله، تحقیقات را آغاز کرده و دسترسی به بنادر را محدود کرده است.

دی‌پی ورلد در بیانیه‌ای گفت: شرکت اقداماتی فوری از جمله قطع اتصال اینترنت انجام داد تا هرگونه دسترسی غیرمجاز به شبکه متوقف شود.

این شرکت افزود: این اقدامات موجب شده که سیستم‌های مهم پیشتیبانی ازعملیات بنادر استرالیا به شکل معمول کار نکنند. این امر برای مهار حادثه و به حداقل رساندن تاثیر آن بر کارکنان، مشتریان، تامین‌کنندگان و سایر ذی‌نفعان ضروری بوده است.

این اپراتور بندری اعلام کرد که به منظور اطمینان از اولویت‌بندی ورود محموله‌های حساس، با دولت و سایر ذی‌نفعان بخش خصوصی در همکاری نزدیک است.

مارشال دارن گلدی، هماهنگ کننده امنیت سایبری ملی، که ریاست جلسه مکانیزم هماهنگی ملی در این مورد را بر عهده داشت نیز در بیانیه‌ای گفت: اولویت ما کمک به دی‌پی‌ ورلد استرالیا برای حل این مشکل است تا آنها بتوانند دسترسی به بنادر را مجددا برقرار کنند.

جلسه مکانیزم هماهنگی ملی امروز نیز تشکیل جلسه خواهد داد و همچنین پلیس فدرال استرالیا تحقیقات در مورد حمله سایبری را آغاز کرده است.

منبع: ۹ نیوز


برچسب ها : , , ,
دسته بندی : اخبار , اسلایدر , سیاسی
ارسال دیدگاه