وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Thursday 2 May 2024
» اخبار » توصیه‌هایی برای صرفه‌جویی هنگام خرید خواربار

تاریخ انتشار : 1401/12/22 - 3:35

توصیه‌هایی برای صرفه‌جویی هنگام خرید خواربار

صدای استرالیا– داده‌های جدید نشان می‌دهد که با تداوم بحران هزینه زندگی در استرالیا، قیمت مواد غذایی در ماه مارس […]

توصیه‌هایی برای صرفه‌جویی هنگام خرید خواربار

صدای استرالیا– داده‌های جدید نشان می‌دهد که با تداوم بحران هزینه زندگی در استرالیا، قیمت مواد غذایی در ماه مارس امسال به بالاترین حد خود رسیده است.

بررسی‌های موسسه Finder نشان می‌دهد که هزینه خواربار یک خانواده متوسط استرالیایی نسبت به یک سال قبل به طور متوسط ۱۹۲۴ دلار افزایش یافته است.

این رقم طی ۱۲ ماه برای کل کشور نزدیک به ۱۹ میلیارد دلار برآورد می‌شود.

۴۳ درصد از استرالیایی‌ها خواربار را به عنوان یکی از سه هزینه اصلی خود ذکر می کنند. به همین دلیل سارا مگینسون، کارشناس مالی  Finder توصیه کرد که مردم سریعا شیوه خرید خود را تغییر دهند.

وی گفت: خانوارها روزهای بسیار سختی را می‌گذرانند و هزینه‌های خواربار به این دشواری می‌افزاید؛ بنابراین استرالیایی‌ها باید نحوه و مکان خریدهای خود را تغییر دهند تا بتوانند مایحتاج خود را تامین کنند.

و با تاکید بر اینکه با وجود فشارهای مالی، هنوز هم راه‌هایی برای پس‌انداز وجود دارد، توصیه کرد: به لیست خرید خود پایبند باشید و پول‌تان را برای خرید‌های برنامه‌ریزی نشده هدر ندهید.

مگینسون افزود: اگر می‌توانید، شب‌ها دیرتر برای خرید بروید. زیرا یکی دو ساعت قبل از تعطیلی سوپرمارکت‌ها، گوشت و مرغ تا ۸۰ درصد تخفیف می‌خورد.

وی ادامه داد: سعی کنید در هنگام ارایه تخفیف‌ها، کالاهای اصلی را تهیه کنید و اقلامی را که قیمت بالایی دارند مانند مواد شوینده و غذای حیوانات خانگی، به صورت آنلاین مقایسه کنید.

بر اساس این تحقیق، یک سوم استرالیایی‌ها (۳۳ درصد) هر چند روز یکبار خواربار خود را خریداری می‌کنند، در حالی که بیش از نیمی (۵۳ درصد) هفته‌ای یک بار به فروشگاه می‌روند.

منبع: ۹ نیوز


برچسب ها : , ,
دسته بندی : اخبار , اسلایدر , اقتصادی
ارسال دیدگاه