وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Friday 26 April 2024
» اجتماعی » تلسترا بابت نشت اطلاعات مشتریان عذرخواهی کرد

تاریخ انتشار : 1401/09/22 - 8:30

تلسترا بابت نشت اطلاعات مشتریان عذرخواهی کرد

صدای استرالیا- شرکت تلسترا بابت افشای ناخواسته اطلاعات شخصی بیش از 130 هزار نفر از مشتریان‌اش، که یکی از بزرگ‌ترین موارد افشای اطلاعات در استرالیا محسوب می‌شود، به صورت عمومی عذرخواهی کرد.

اطلاعات کارکنان تلسترا هک شد

صدای استرالیا- شرکت تلسترا بابت افشای ناخواسته اطلاعات شخصی بیش از ۱۳۰ هزار نفر از مشتریان‌اش، که یکی از بزرگ‌ترین موارد افشای اطلاعات در استرالیا محسوب می‌شود، به صورت عمومی عذرخواهی کرد.

مایکل آکلند، مدیرارشد مالی تلسترا گفت که ۱۳۲ هزار نفر از مشتریان این شرکت درخواست کرده بودند که شماره تلفن آنها به طور عمومی در دسترس نباشد، اما یک خطای داخلی موجب شد که شماره‌های مذکور علنی شود.

وی افزود که شماره تلفن ۱۶ هزار نفر از این مشتریان در نسخه آنلاین کتابچه‌ راهنما منتشر شده است.

آکلند گفت: اطلاعات حساب این ۱۳۲ هزار نفر به صورت آنلاین در دسترس نبود، اما از طریق تماس با سرویس دایرکتوری ۱۲۳۴ می‌شد به شماره تلفن این افراد دسترسی پیدا کرد.

به گفته مدیرارشد مالی تلسترا، این نشت داده در فرایند بررسی دوره‌ای داخلی این شرکت کشف شده است.

وی توضیح داد: ما متوجه شدیم مشتریانی که نباید اطلاعات‌شان در پایگاه اطلاعاتی ما فهرست شده باشد، در پایگاه داده سرویس دایرکتوری قرار گرفته‌اند و اطلاعات آن ۱۶ هزار نفر نیز در کتابچه راهنمای آنلاین درج شده است.

به گفته آکلند، تلسترا بلافاصله پس از کشف این خطا، صفحات مربوط به کتابچه راهنما را حذف کرده و هم‌اکنون در حال تلاش برای حذف اطلاعات از پایگاه داده دایرکتوری است.

این شرکت همچنین با مشتریان آسیب دیده تماس گرفته و خدمات رایگان ID care را برای آنها فراهم کرده است.

وی با بیان اینکه مشتریان حق دارند ناراحت باشند، افزود: چنین اتفاقی غیرقابل قبول است. ما از این بابت عذرخواهی می‌کنیم و همچنان به بررسی فرایندها و تطبیق پایگاه‌های اطلاعاتی برای جلوگیری از تکرار چنین اشتباهاتی ادامه می‌دهیم.

منبع: ۹ نیوز


برچسب ها : , ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر , پیشنهاد سردبیر
ارسال دیدگاه