وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ | Friday 19 April 2024
» اجتماعی » تغییر قانون استفاده از گواهینامه بین المللی در ویکتوریا

تاریخ انتشار : 1398/10/02 - 17:39

تغییر قانون استفاده از گواهینامه بین المللی در ویکتوریا

صدای استرالیا– اگر جزو افرادی هستید که در ویکتوریا با ویزای موقت زندگی می‌کنید باید هر چه سریعتر نسبت به […]

تغییر قانون استفاده از گواهینامه بین المللی در ویکتوریا

صدای استرالیا– اگر جزو افرادی هستید که در ویکتوریا با ویزای موقت زندگی می‌کنید باید هر چه سریعتر نسبت به تعویض گواهینامه رانندگی خود اقدام کنید.

بر اساس قانونی که از ماه گذشته به اجرا گذاشته شده افراد خارجی دارای ویزای موقت ساکن در ویکتوریا در صورتی که اقدام به ارتقاء گواهینامه‌های خود نکنند نمی‌توانند در این ایالت رانندگی کنند.

بر اساس سیستم گسترده تغییرات قوانینی رانندگی، تمامی افرادی که با ویزای موقت در ویکتوریا هستند باید ظرف شش ماه از زمان ورودشان به این ایالت اقدام به گرفتن «گواهینامه رانندگی ویکتوریا» کنند.

افرادی که هم اکنون با ویزاهای موقت در ویکتوریا زندگی می‌کنند اگر تا کنون اقدامی در این رابطه انجام نداده‌اند تا ۲۹ می ۲۰۲۰ فرصت دارند تا گواهینامه‌های معتبر را دریافت کنند.

پیش از به اجرا گذاشته شدن این قانون، افرادی که موفق به گرفتن ویزای دائم ویکتوریا می‌شدند باید ظرف مدت شش ماه از زمان دریافت ویزا اقدام به گرفتن گواهینامه رانندگی می‌کردند.

برهمین اساس افراد دارای ویزای موقت نیز در صورتیکه گواهینامه رانندگی کشور زادگاهشان را در اختیار داشتند می‌توانستند در استرالیا رانندگی کنند.

بر اساس تغییراتی که در قوانین ایجاد شده، از این به بعد نه تنها افراد خارجی حاضر در ویکتوریا بلکه کارفرماهای آنها نیز در خصوص گواهینامه های رانندگی مسئول هستند.

لازم است که کارفرمایان قبل از آنکه فردی را با توجه به گواهینامه بین المللی وی برای رانندگی استخدام کنند از این نکته مطمئن شوند که فرد استخدام شده بیش از شش ماه در ویکتوریا اقامت نداشته است .

نادیده گرفتن این قانون چه از سوی کارفرما چه از سوی کارگر می تواند جریمه آنها را بدنبال داشته باشد. رانندگی بدون داشتن گواهینامه جدید و یا دادن اجازه به کسی برای رانندگی بدون گواهینامه یک جرم جدی تلقی می شود.

سخت تر شدن قوانین رانندگی برای خارجی ها

با وجود سخت تر شدن قوانین رانندگی برای خارجی ها، آمارها نشان می دهد که این افراد کمترین میزان مشارکت در جریان رانندگی های پرخطر همچون رانندگی در حالت مستی و یا با سرعت بالا را در ویکتوریا داشته اند.

دولت ویکتوریا در خصوص این قانون اعلام کرده که پیام روشن است؛ گواهینامه خود را ظرف شش ماه تعویض کنید در غیر اینصورت شما گواهینامه خود را از دست می دهید.

در ویکتوریا برای رانندگان بالای ۲۶ سالی که شرایط کامل رانندگی را دارند نیاز نیست تا گواهینامه خود را به پلیس ارائه کنند اما اگر ماشین آنها توسط پلیس متوقف شود رانندگان مجبور هستند تا یک کارت شناسایی را ارائه کنند و کوتاهی در ارائه کارت شناسایی جریمه ۱۵۵ دلاری به دنبال دارد.

هر چند این قوانین سختگیرانه برای رانندگان خارجی در ویکتوریا در نظر گرفته شده اما با این وجود ۴۳ کشور وجود دارند که شهروندان آنها از این قوانین مستثنا شده‌اند.

اداره حمل و نقل ویکتوریا اعلام کرده که دارندگان گواهینامه‌های این ۴۳ کشور استانداردهای لارم برای رانندگی در استرالیا را دارا هستند.

این کشورها عبارتند از: اتریش، آلمان، نروژ، بلژیک، جزیره من ( Isle of Man)، یونان، ایتالیا، پرتغال، کانادا، ژاپن، سنگاپور، کرواسی، بوسنی و هرزگوین، اسپانیا، دانمارک، ایراند، مالت، سوئد، فنلاند، بریتانیا، آمریکا، هلند، سوئیس، فرانسه، لوگزامبورگ، بلغارستان، هنگ کنگ، لیتوانی، اسلوونی، جمهوری چک، مجارستان، لهستان، آفریقای جنوبی، جمهوری قبرس، کره جنوبی، رومانی، تایوان، لتونی، اسلوواکی، استونی و صربستان.

قانون جدید گواهینامه در استرالیا

قانون جدید گواهینامه در استرالیا که در اکتبر ۲۰۱۹ در استرالیا به اجرا گذاشته شده حاوی این مطلب نیز هست که ممکن است گواهینامه های فیزیکی رانندگان  جمع  شود.

این قانون در ماه اکتبر در نیوساوت ولز اعلام شد و بر اساس آن ۱۴ هزار گواهینامه دیجیتال در سراسر این ایالت مورد استفاده است.

این قانون به تمامی ساکنان این ایالت تسری پیدا کرده و مشاهده می شود که گواهینامه های دیجتال در گوشی های هوشمند مردم فقط با یک رمز پین مورد استفاده قرار می گیرد.

ویکتور دومنلو، وزیر خدمات مصرف کننده نیوساوت ولز، در این رابطه می گوید: مردم اکنون از گوشی های هوشمند به عنوان کیف پول استفاده می کنند بنابراین می توان گواهینامه های دیجیتال را به مردم معرفی کرد.

با این وجود اگر راننده ای با مشکل مواجه شد باید یک نسخه فیزیکی از گواهینامه را به همراه داشته باشد.

هنوز مشخص نیست که آیا سایر ایالت های استرالیا نیز این قانون در حال اجرا در نیوساوت ولز را نیز به اجرا می گذارند یا خیر .

منبع: دیلی میل


برچسب ها :
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر
ارسال دیدگاه