وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| سه شنبه ۱۲ تیر ۱۴۰۳ | Tuesday 2 July 2024
» اجتماعی » تغییرات مهم از روز اول جولای ۲۰۲۴؛ همه آنچه باید بدانید

تاریخ انتشار : 1403/04/10 - 6:09

تغییرات مهم از روز اول جولای ۲۰۲۴؛ همه آنچه باید بدانید

صدای استرالیا- اول جولای فقط به معنای فرا رسیدن زمان انجام امور مالیاتی نیست - مجموعه‌ای از قیمت‌ها، سیاست‌ها و پرداخت‌ها وجود دارند که با سال مالی جدید تغییر می‌کنند و تأثیر قابل توجهی بر جیب شما خواهد داشت.

تغییرات مهم از روز اول جولای 2024؛ همه آنچه باید بدانید

صدای استرالیا– اول جولای فقط به معنای فرا رسیدن زمان انجام امور مالیاتی نیست – مجموعه‌ای از قیمت‌ها، سیاست‌ها و پرداخت‌ها وجود دارند که با سال مالی جدید تغییر می‌کنند و تأثیر قابل توجهی بر جیب شما خواهد داشت.

در اینجا خلاصه‌ای از آنچه از روز دوشنبه یکم ماه جولای تغییر می‌کند و تأثیری که هر یک از اقدامات روی شما خواهد داشت، آورده شده است:

– مرحله ۳ کاهش مالیات

مرحله ۳ کاهش مالیات در نهایت از اول جولای اجرایی می‌شود. بر اساس این طرح، مالیات دهندگان به جای دریافت تخفیف مالیاتی یکباره که در سال‌های گذشته وجود داشت، می‌توانند در طول سال از این تخفیف‌های مالیاتی استفاده کنند و این بدان معنی است که از حقوق روزانه و هفتگی آنها مالیات کمتری کسر می‌شود و عملاً حقوق آنها افزایش می‌‌یابد.

– افزایش حداقل دستمزد

حدود دو میلیون و ۶۰۰ هزار استرالیایی در روز اول جولای زمانی که حداقل دستمزد ۳٫۷۵ درصد افزایش می‌یابد، از حداقل حقوق ۲۴٫۱۰ دلار به ازای هر ساعت به جای ۲۳٫۲۳ دلار برخوردار می‌شوند.

این امر به این معنی است که برای کسی که یک هفته تمام وقت ۳۸ ساعته کار می‌کند، ۳۳ دلار اضافه درآمد خواهد داشت.

– مرخصی اضافی والدین با حقوق

بر اساس تغییرات دولت فدرال در مرخصی استحقاقی والدین، والدین واجد شرایط به دو هفته مرخصی اضافی با بودجه عمومی دسترسی خواهند داشت که مجموع مرخصی آنها را به ۲۲ روز در سال می‌رساند.

این رقم در هر دو سال ۲۰۲۵ و ۲۰۲۶ دو هفته دیگر افزایش خواهد داشت.

– افزایش پرداختی بازنشستگی (سوپرانوئیشن)

ضمانت بازنشستگی در روز اول جولای از ۱۱ به ۱۱٫۵ درصد افزایش می‌یابد و پول بیشتری را به حساب‌های فوق العاده کارگران تمام وقت، پاره وقت و معمولی وارد می‌کند. ضمانت حداقل میزان درآمد پایه یک کارمند است که کارفرما باید به عنوان فوق‌العاده پرداخت کند. این رقم در اول جولای ۲۰۲۵ نیز دوباره افزایش خواهد یافت.

– تخفیف قبض انرژی

یکی از مهم‌ترین اعلامیه‌های بودجه فدرال دولت، ۳۰۰ دلار کاهش قبض انرژی برای هر خانوار در سال مالی آینده بود. این به صورت چهار تخفیف ۷۵ دلاری – یک بار در هر سه ماهه – خواهد بود که به طور خودکار در صورت حساب‌های شما اعمال می‌شود.

– افزایش کمک اجاره

به گفته دولت، کمک هزینه اجاره ۱۰ درصد افزایش می‌یابد، حرکتی که به حدود یک میلیون خانوار کمک می‌کند. افزایش ۱۰ درصدی این کمک در سال جاری در حالی صورت می‌گیرد که در سال گذشته نیز شاهد افزایش ۱۵ درصدی این کمک بودیم و طی ۳۰ سال گذشته این اولین باری است که کمک اجاره برای دو سال متوالی با افزایش مواجه می‌شود.

– پرداخت‌های رفاهی افزایش می‌یابد

بیش از دو میلیون استرالیایی از افزایش مجموعه‌ای از پرداخت‌های رفاهی، از جمله پرداخت‌های رفاهی خانواده و مستمری سود خواهند برد. می‌توانید طیف کاملی از پرداخت‌های فوق و میزان افزایش آنها را در وب‌سایت وزارت خدمات اجتماعی ببینید.

– تغییرات قیمت خدمات اینترنتی

همه تغییراتی که تاکنون رخ داده است، خبرهای خوشایند بوده‌اند و در طول بحران هزینه‌های زندگی تسکین دهنده هستند. اما موارد زیر زیاد این طور به نظر نمی‌رسند.

اینترنت در حال گران شدن است. به لطف افزایش قیمت عمده فروشی NBN بین ۲٫۲۲ تا ۲٫۵۲ دلار در ماه، بسیاری از خانوارها مجبورند برای طرح‌های موجود خود هزینه بیشتری بپردازند – اگرچه برخی از آنها ارزان‌تر می‌شوند. هزینه‌های دقیق از جیب شما بسته به ارائه دهنده خدمات اینترنت شما و برنامه‌ای که دارید متفاوت است.

– گذرنامه‌های گران‌تر

در مرحله بعد، هزینه‌های سفر به خارج از کشور به لطف افزایش هزینه‌های گذرنامه افزایش می‌یابد. هزینه پاسپورت ۱۰ ساله بزرگسالان به زودی از ۳۴۶ دلار فعلی به ۳۹۸ دلار افزایش می‌یابد.

تغییر دیگری که در راه است، معرفی یک هزینه جدید ۱۰۰ دلاری برای پردازش سریع درخواست ظرف پنج روز کاری است – بسیار سریعتر از پنجره استاندارد شش هفته‌ای.

– ممنوعیت سنگ‌های حاوی سیلیس کریستالی ساختمانی

آیا قصد دارید یک بار آشپزخانه جدید برای خود تهیه کنید؟ اگر به دنبال سنگی تزئینی ساختمانی برای این کار هستید، شانسی ندارید – فروش، تولید، نصب و هر کار دیگری که مربوط به این محصول باشد در اول ژوئیه غیرقانونی خواهد بود.

این ممنوعیت به این دلیل اعمال شده است که این سنگ‌ها مملو از سیلیس کریستالی است که هنگام برش، آسیاب، صیقل دادن یا سوراخ کردن، گرد و غبار تولید می‌کند که باعث بیماری‌های مرگبار مانند سیلیکوزیس و سرطان ریه می‌شود.

نحوه اعمال این ممنوعیت بین ایالت‌ها و قلمروها متفاوت است. در برخی از ایالت‌ها، از جمله کوئینزلند و ویکتوریا، ممنوعیت کلی کار با همه سنگ‌های تزئینی ساختمانی بلافاصله از اول ژوئیه اعمال خواهد شد. سایر حوزه‌های قضایی مانند NSW و استرالیای جنوبی یک دوره انتقالی تا پایان سال خواهند داشت که اجازه می‌دهد قراردادهای موجود در شش ماه آینده تکمیل شود.

مقررات قوی‌تر علیه تمام محصولات سیلیس کریستالی از یک سپتامبر اجرایی می‌شود.

– آغاز طرح‌های مربوط به اهداف ساخت مسکن

بحران مسکن یکی از بزرگترین مسائلی است که استرالیا امروز با آن مواجه است و روز دوشنبه تلاش جدیدی برای رسیدگی به آن رسما آغاز خواهد شد. دولت فدرال برنامه‌ای در دست دارد که هدف آن ساخت یک میلیون و ۲۰۰ هزار خانه جدید تا پایان ژوئن ۲۰۲۹ است.

منبع: ۹ نیوز


برچسب ها : , , ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر , اقتصادی , پیشنهاد سردبیر
ارسال دیدگاه