وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Tuesday 23 April 2024
» اجتماعی » تظاهرات در شهرهای بزرگ استرالیا در محکومیت نژادپرستی و نگرانی از شیوع ویروس کرونا

تاریخ انتشار : 1399/03/16 - 7:15

تظاهرات در شهرهای بزرگ استرالیا در محکومیت نژادپرستی و نگرانی از شیوع ویروس کرونا

صدای استرالیا – قرار است فردا شنبه در شهرهای بزرگ استرالیا تظاهراتی در حمایت از معترضان آمریکایی و همچنین اعتراض به کشته شدن بومیان استرالیایی در زندان‌ها برگزار شود و این موضوع نگرانی از شیوع ویروس کرونا را در پی داشته است.


صدای استرالیا – قرار است فردا شنبه در شهرهای بزرگ استرالیا تظاهراتی در حمایت از معترضان آمریکایی و همچنین اعتراض به کشته شدن بومیان استرالیایی در زندان‌ها برگزار شود و این موضوع نگرانی از شیوع ویروس کرونا را در پی داشته است.

ملبورن، سیدنی، بریزبین و آدلاید از جمله شهرهایی هستند که فردا شنبه ۶ ژوئن در آنها تظاهرات برگزار خواهد شد و این درحالی است که در اغلب این شهرها به دلیل شیوع ویروس کرونا محدودیت برگزاری تجمعات وجود دارد.

گروه‌های سازمان‌دهنده این تظاهرات از مردم خواسته‌اند تا در صورت حضور در آنها مسائل بهداشتی را رعایت کرده و ضمن حفظ فاصله ایمن از ماسک و مایع ضد عفونی کننده دست استفاده کنند.

برگزارکنندگان این تظاهرات معتقد هستند درحالیکه توجه جهانیان به مرگ جورج فلوید در مینیاپولیس آمریکا و ظلم علیه سیاهپوستان جلب شده است استرالیایی‌ها نیز باید نگاه عمیق‌تری به خشونت سیستماتیک پلیس در کشور خودشان داشته باشند.

بر اساس آمار منتشر شده توسط کمیسیون سلطنتی استرالیا، از سال ۱۹۹۱ به این سو بیش از ۴۰۰ نف از بومیان استرالیایی به دستان ماموران اجرای قانون و یا در زندان‌های ایالتی کشته شده‌اند.

برت ساتن، مقام ارشد بهداشتی ایالت ویکتوریا در واکنش به این تظاهرات گفت که اکنون زمان آن نیست که هزاران نفر در یک مکان گردهم بیایند و سلامت خود و دیگران را به خطر بیاندازند: ما هنوز در میانه بحران همه‌گیری کرونا هستیم. محدودیت‌های وضع شده برای حفظ جان انسان‌هاست و من به مردم توصیه می‌کنم برای حمایت از این موضوعات راه‌های دیگری انتخاب کنند.

این تظاهرات در شهرهای مختلف استرالیا به شرح زیر برگزار خواهند شد:

ملبورن:

شنبه ۶ ژوئن از ساعت ۲ تا ۵ بعدازظهر مقابل ساختمان پارلمان ویکتوریا

سیدنی:

شنبه ۶ ژوئن از ساعت ۳ تا ۵ بعدازظهر مقابل ساختمان Town Hall

بریزبین:

شنبه ۶ ژوئن از ساعت ۱ تا ۵ بعدازظهر در میدان کینگ جورج

آدلاید:

شنبه ۶ ژوئن از ساعت ۱۲ تا ۱:۳۰ بعدازظهر در میدان ویکتوریا


برچسب ها : , , , ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر , پیشنهاد سردبیر
ارسال دیدگاه